ایران خودرو جایگزین برقی پراید را می‌سازد

ایران خودرو در حال توسعه یک خودروی کوچک بر اساس رنو کویید است که احتمالا نسخه برقی هم داشته باشد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، اواخر دی ماه سال گذشته، این شرکت از نخستین موتور سه سیلندر یک لیتری خود رونمایی کرد. این موتور ۷۲ اسب بخار قدرت و ۹۸ نیوتن متر گشتاور دارد. به گفته مهندس شرقی، مدیر این طرح، پیشرانه‌ای که دی ماه سال ۱۳۹۹ رونمایی شد، در یک خودرو کلاس A پلاس استفاده خواهد شد.

ایران خودرو، به موازات کار روی پروژه بنزینی، پروژه نمونه برقی این خودروی کوچک را در شرکت تحقیق، طراحی و توسعه موتور ایران خودرو موسوم به ایپکو آغاز کرده است. البته به موازات ایپکو، شرکت دانش بنیان جتکو نیز روی پروژه برقی سازی محصولات ایران خودرو فعالیت می‌کند.

آریاک سفر

با توجه به مشخصات احتمالی، این خودرو جایگزین پراید در بازار خواهد بود‌. از لحاظ ابعادی، طول محصول جدید ایران خودرو از ۳.۶ متر کمتر خواهد بود. این خودرو احتمالا از نظر پلت فرم شباهت‌های زیادی با خودرو رنو کویید دارد. ایران خودرو قرار بود رنو کویید را تولید کند که این طرح به نتیجه نرسید؛ حالا ایران خودرو با مهندسی معکوس پلت فرم رنو کویید، قصد تولید خودرو جدید خود را در این کلاس دارد.

داوود خسروی مدیر شرکت دانش بنیان جتکو ایران خودرو گفته است: طراحی برخی از اجزای پلتفرم ملی خودرو به صورت زیربنایی و با اتکا به دانش بومی در دستور کار جتکو قرار دارد. به طوری که متناسب‌ترین خودروهای روز جهانی را به این منظور به عنوان الگو در نظر گرفته‌ایم و درصدد هستیم تا طراحی‌های خود را براساس نیاز بازار و مشتریان ایرانی، باز طراحی و نه کپی کاری، کنیم.

در زمینه خودرو بخوانید:

به گفته خسروی نمونه‌سازی یونیت مدیریت عملکرد موتور (ECU)، طراحی پلتفرم الکتریکال خودرو شامل طراحی الزامات، معماری شبکه و طراحی نودهای شبکه الکترونیک خودرو با مالکیت معنوی ایران خودرو از جمله این پروژه‌ها است.

مرتبط با : ایران خودرو
نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز