ایران؛ صدرنشین جدول بیشترین تحریم‌های دنیا

لست سکند

از اوایل انقلاب تاکنون، ایران هر ساله مورد تحریم آمریکا قرار گرفته است. تعداد تحریم‌های آمریکا علیه ایران تقریبا به هزار و 733 مورد می‌رسد که بیشترین میزان تحریم برای یک کشور در سطح جهان محسوب می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، طبق اطلاعات موجود، دولت وقت آمریکا در سال 1359 نخستین تحریم خود را بر ضد حکومت ایران اعمال کرد. این تحریم‌ها به مراتب در هر سال بیشتر شد و ادامه داشت. سال 1394 با دستیابی به توافق هسته‌ای و اجرای رسمی آن، اثرات خیلی از این تحریم‌ها کم شد یا به طور کامل از بین رفت. اما بار دیگر در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ، تحریم‌ها قوت گرفت و بیش از پیش به وضعیت اقتصادی کشور ضربه زد. خیلی از این تحریم‌ها مربوط به مسائل غیرهسته‌ای ایران است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

بعد از ایران، کشور سوریه با 676 تحریم و سپس اوکراین با 419 تحریم قرار دارند. در ادامه جدول بیشترین تحریم‌های کشورهای مختلف برای اطلاع خوانندگان آورده شده است؛

توافق مجدد اثر تحریم‌ها را خنثی می‌کند؟

در حال حاضر مذاکرات برجام برای انجام توافق مجدد پیش می‌رود. کشور آمریکا از شرکت‌های مختلف، به خصوص مجموعه‌های اماراتی، خواسته تا همچنان به تحریم‌ها علیه ایران پایبند باشند. ضمن اینکه دولت آمریکا تهدید کرده، در صورت دور زدن تحریم‌های ایران توسط هر کشوری، مجازات سنگینی بر آن کشور اعمال خواهد شد.

با وجود این سخنان، این روزها که تب و تاب مذاکرات برجام و امیدواری‌ها درباره توافق مجدد بالا رفته، خیلی از فعالان و کارشناسان نسبت به آینده آن خوشبین هستند. صاحبنظران عرصه‌های سیاسی و اقتصادی اعتقاد دارند که در صورت توافق مجدد ایران و آمریکا، اثرات بیشتر تحریم‌ها خنثی خواهد شد یا لااقل ضربه کمتری به وضعیت اقتصادی کشور وارد خواهد کرد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز