اپل بازار چین را هم تصرف کرد!

لست سکند

برند اپل توانسته بیشترین میزان فروش را در بازار چین به دست آورد. با توجه به افزایش حجم فروش اپل در بازار چین، این برند به رکورد جدیدی دست پیدا کرده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار موبایل، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، اپل توانسته از سه ماهه چهارم سال 2015 تاکنون عنوان اولین فروشنده گوشی‌های هوشمند بازار چین را از آن خود کند. طبق اطلاعات موجود، سهم آیفون از بازار چین به 23 درصد رسیده که بیشترین میزان سهم در تاریخ این کشور محسوب می‌شود. البته اپل در سال 2019 با مشکلات کاملا جدی درباره فروش محصولاتش در بازار چین مواجه شد. اما بعد از این موضوع، شرکت اپل مدعی شد که برنامه‌هایی را برای حل این مشکلات ارائه خواهد داد و این چالش را رفع خواهد کرد.

راز آسمان پایتخت

اخبار مرتبط را بخوانید:

علت موفقیت اپل در بازار چین چیست؟

به گفته منگ منگ ژانگ، تحلیلگر کانترپوینت ریسرچ، عملکرد فوق العاده اپل به استراتژی خاص این شرکت مربوط می‌شود. در واقع استراتژی قیمت گذاری و سود این شرکت جایگاه آن را ارتقا داده است. آیفون 13 به دلیل قیمت اولیه نسبتا مناسب و داشتن دوربین باکیفیت و قابلیت‌های دیگر مثل پشتیبانی از سیستم 5 جی به یکی از محصولات مورد توجه و موفق بازار چین تبدیل شد. تمام این عوامل باعث شده تا آیفون 13 در دسامبر 2021 به جایگاه پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند چین دست پیدا کند و حتی در سه ماهه چهارم سال هم در این رتبه باقی بماند.

براساس آمار و ارقام به دست آمده، بعد از اپل، ویوو با سهم 19 درصدی در جایگاه دوم پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار چین قرار گرفت. اوپو و آنر هم به ترتیب با سهم 17 و 15 درصدی جایگاه سوم و چهارم را در بازار موبایل این کشور به دست آوردند. برخلاف تصورات، سامسونگ فروش چندانی در بازار موبایل چین ندارند.

مرتبط با : اپل
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز