اولین قرص درمان افسردگی پس از زایمان تایید شد

تورهای مسافرتی لحظه آخر

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA)، اولین قرص “افسردگی پس از زایمان” را تایید کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، این دارو که زورانولون نام دارد، به شکل قرص و برای استفاده یک بار در روز تولید شده است. البته این دارو تنها برای درمان افسردگی پس از زایمان تایید شده است.

افسردگی پس از زایمان دوره‌ای از افسردگی است که گاهی پس از زایمان و در مراحل بعدی بارداری بروز می‌کند. بر اساس مطالعات، حدود 15 درصد زنان در هفته‌ها یا ماه‌های پس از زایمان این اختلال را تجربه می‌کنند.

مدیر بخش روانپزشکی مرکز ارزیابی و تحقیقات داروی سازمان غذا و داروی آمریکا، در این رابطه بیان کرد: دسترسی به داروی خوراکی برای مادرانی که طی این دوره پس از زایمان با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند، می‌تواند گزینه مفیدی باشد.

راز آسمان پایتخت

دکتر کریستینا دلاینیدیس مشاور حقوقی کمپانی “Sage and Biogen” نیز اضافه کرد: بیمارانی که این دارو را مصرف کردند، در روز سوم بهبود سریع افسردگی خود را گزارش کرده‌اند.

مسئولان شرکت Sage and Biogen  معتقدند که قرص “زورانولون” می‌تواند به عنوان یک استروئید عمل کرده و به تنظیم مجدد انتقال دهنده‌های عصبی در بیماران دارای افسردگی بعد از زایمان کمک کند. “زورانولون”، شبکه‌های عصبی مسئول عملکردهایی مثل خلق و خو، برانگیختگی، رفتار و شناخت را  هدف قرار می‌دهد.

به گفته FDA، شایع‌ترین عوارض جانبی این دارو خواب آلودگی، سرگیجه، اسهال، خستگی و عفونت ادراری است. همچنین این دارو ممکن است باعث آسیب به جنین شود، بنابراین بیماران مصرف کننده این دارو باید از روش‌های پیشگیری از بارداری استفاده کنند.

شایان ذکر است که این دارو تنها برای افسردگی پس از زایمان تاییدیه FDA را دارد و به گفته داروسازان شواهد قابل توجه از اثربخشی “زورانولون” برای درمان اختلال افسردگی کلی ارائه نشده و تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “اولین قرص درمان افسردگی پس از زایمان تایید شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز