آیا تخم کفتر زبان کودک را باز می‌کند؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

یک فوق تخصص گوارش و کبد کودکان با اشاره به باورهای غلطی همچون خوراندن تخم کفتر برای باز شدن زبان کودک و یا کوتاهی مو برای رشد قدی کودکان، گفت: اینگونه مداخلات نه تنها تاثیری بر روند رشد کودکان ندارد، بلکه تنها می‌تواند درمان اصولی را به تاخیر بیاندازد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، دکتر امیرحسین حسینی در این باره به باور غلط اول درباره خوراندن داروی بزرگسالان به کوکان به امید اثربخشی بیشتر اشاره کرد و گفت: اغلب داروهای بزگسالان به صورت قرص یا کپسول تهیه می‌شود که استفاده آن برای کودکان سخت و دشوار است. علاوه بر این استفاده از داروی بزرگسالان برای کودکان، تاثیری در روند بهبودی آنان ندارد.

به گفته این پزشک کودکان، دوز داروی بزرگسالان با توجه به متابولیسم بدن آنان تجویز می‌شود و استفاده از آن برای کودکان می‌تواند باعث بروز مسمومیت‌های دارویی و عوارض جبران ناپذیری شود. همچنین نصف کردن قرص نیز در بیشتر مواقع خاصیت دارویی آن را از بین می برد.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

وی با اشاره به باور غلط بعدی مبنی بر اثرگذاری کوتاه کردن مو در رشد قدی کودکان، ضمن تکذیب این مساله، گفت: قد کودک تحت تاثیر ژنتیک والدین و سایر اعضای خانواده است و کوتاهی مو اثری روی رشد قدی کودک ندارد.

حسینی در ادامه به تاثیر تغذیه مناسب بر روند رشد کودک اشاره کرد و گفت: برخی بیماری‌ها یا اختلالات ژنتیکی تاثیرگذار بر هورمون‌های رشد نیز می‌تواند در روند رشد کودک اثرگذار باشد.

این فوق تخصص گوارش باور غلط بعدی مبنی بر تاثیر تخم کفتر در زبان باز کردن کودکان را نیز تکذیب کرد و ادامه داد: این گونه اقدامات نه تنها تاثیری در زبان باز کردن کودک ندارد، بلکه تنها می‌تواند روند درمان و مداخلات گفتار درمانی را به تاخیر بیاندازد.

به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، این عضو هیات علمی دانشگاه تاکید کرد: زمان صحبت کردن کودک به هماهنگی سه بخش زبان، ماهیچه‌های حلق و طناب‌های صوتی، مسیر شنوایی و سیستم عصبی مرکزی بستگی دارد و اگر والدین نگران دیر صحبت کردن کودک خود هستند باید به متخصصین شنوایی سنجی و مغز و اعصاب کودکان مراجعه کنند.

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “آیا تخم کفتر زبان کودک را باز می‌کند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز