اولین جنگنده سوخو 57 تا پایان هفته آینده تحویل ارتش روسیه می شود

به گفته رسانه های روسی، اولین سری از جنگنده های نسل پنجم این کشور با پایان تمام مراحل آموزشی و آزمایشی لازم تا اواخر سال جاری میلادی به نیروهای هوافضای روسیه تحویل داده می شود.

به گزارش کاماپرس و به نقل از Glas، تاریخ تحویل این جنگنده ها برای زمان زودتری در سال 2020 پیشبینی شده بود اما پس از سقوط یکی از جنگنده های Su-57 در هنگام انجام مراحل آزمایشی تحویل آن به تعویق افتاد. فرض بر این بود که در سال 2020 ، ارتش روسیه دو فروند از این جنگنده را دریافت می کند ، اما به دلیل مشکلات بوجود آمده، سازندگان آن مجبور شدند اجرای طرح را به تعویق بیندازند. در نتیجه نیروهای هوافضای روسیه هفته آینده فقط یک جنگنده از این نوع را به طور رسمی دریافت خواهند کرد.

لازم به ذکر است بر اساس قرارداد امضا شده توسط وزارت دفاع روسیه و شرکت سوخو ، نیروهای هوافضای روسیه تا سال 2027 باید 76 فروند از جنگنده Su-57 را برای تجهیز سه هنگ هوایی دریافت کنند. شروع تحویل این جنگنده ها بر اساس این قرارداد برای سال 2021 و اتمام آن برای سال 2027 برنامه ریزی شده است.

سوخو 57 با موتور دوم از اف 35 جلو می افتد

آریاک سفر

اولین سری از این جنگنده ها با موتور مرحله اول AL-41F1 به نیروی هوایی روسیه ملحق می شوند و Su-57 های مجهز به موتور مرحله دوم Izdelie 30 نیز قرار است از سال 2023 یا از سال 2025 توسط ارتش این کشور دریافت شوند که در این خصوص اطلاعات دقیقی در دست نیست.
به گفته برخی کارشناسان ، چه خارجی و چه روسی ، با دریافت موتور مرحله دوم ، Su-57 به یک جنگنده تمام عیار نسل پنجم تبدیل می شود. با استفاده از موتور جدید ، جنگنده روسی بدون استفاده از پس سوز قادر به دستیابی به سرعت مافوق صوت خواهد بود. علاوه بر این ، موتور جدید قدرت مانور Su-57 را بسیار افزایش خواهد داد.
به اعتقاد کارشناسان روسی، با دریافت موتور مرحله دوم ، Su-57 در شاخص های زیر به طور قابل توجهی از F-35 آمریکایی پیشی خواهد گرفت: حداکثر سرعت پرواز ، بار جنگی مجاز ، حداکثر وزن پرواز ، مدت پرواز و قدرت مانور بالا. اگرچه بسیاری از این شاخص ها حتی برای جنگنده روسی مجهز به موتور مرحله اول AL-41F1 نسبت به رقبای امریکایی خود بیشتر است.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز