اوسبیلدونگ پرستاری آلمان ؛ هر آنچه باید درباره این مهاجرت بدانید

آلمان محبوب‌ترین مقصد اروپاییِ ایرانی‌های مهاجر است. یکی از کشورهای مهاجرپذیر اروپا که سالانه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار مهاجر را به صورت قانونی به کشورش راه می‌دهد. در سال‌های گذشته به ویژه بعد از همه‌گیری کرونا نیاز آلمان به استخدام کادر درمان افزایش پیدا کرد و این مسئله موجب شد تا پزشک و پرستارهای زیادی مسیر مهاجرت به آلمان را در پیش بگیرند. در این مقاله به کمک اطلاعات وب سایت «الست گروپ» سعی داریم یکی از روش‌های مهاجرت پرستاران به آلمان را بررسی کنیم.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

اوسبیلدونگ پرستاری آلمان

به گزارش کاماپرس، روش‌های مختلفی برای مهاجرت به عنوان یک پرستار به آلمان وجود دارد. یکی از محبوب‌ترین‌هایش که کار مهاجرت شما را آسان‌تر می‌کند استفاده از مسیر اوسبیلدونگ پرستاری است. ابتدا بیایید نگاهی بیندازیم به تعریف اوسبیلدونگ پرستاری و ببینیم این واژه به چه معنایی است.

اگر بخواهیم به صورت خلاصه بگوییم مهاجرت به آلمان از این طریق به معنی شرکت در دوره‌های مهارت آموزی مورد تایید نظام بهداشت آلمان است. یعنی شما به عنوان یک پرستار باید در یک دوره آموزشی در آلمان شرکت کنید تا با استانداردهای نظام سلامت این کشور آشنا شوید.

اوسبیلدونگ دوره‌های آموزشی مهارتی در سیستم آموزش کشور آلمان به حساب می‌آید. مدت زمان این دوره‌ها چیزی بین ۶ ماه تا ۳.۵ سال است و مهارت‌آموزان تلفیقی از کلاس‌های نظری و همچنین کارهای عملی را در این دوره تجربه می‌کنند. پایان دوره اوسبیلدونگ با یک آزمون برای سنجش یادگیری و مهارت آموزی همراه است. در صورتی که در این آزمون نمره لازم را کسب کنید می‌توانید مدرک اوسبیلدونگ را دریافت کرده و به عنوان نیروی کار ماهر در آلمان استخدام شوید. اوسبیلدونگ پرستاری در آلمان شامل ۲۱۰۰ ساعت آموزش نظری و ۲۵۰۰ ساعت آموزش عاملی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است.

آریاک سفر

در صورتی که در دوره اوسبیلدونگ پرستاری شرکت کنید و بتوانید مدرک را دریافت کنید آماده کار رسمی در کشور آلمان می‌شوید. به این ترتیب ویزای شما به صورت خودکار برای یک سال تمدید می شود. در مدت این یکسال می‌توانید به دنبال کار باشید و بعد از پیدا کردن کار باید نوع ویزای‌تان را به ویزای کاری تغییر دهید و بعد با تمدید قرارداد کاری در سال‌های بعدی ویزا را هم تمدید کرده تا برای اقامت دائم اقدام کنید. از آنجایی که آلمان با کمبود پرستار در نظام درمانی‌اش مواجه است اغلب این فرایند به راحتی طی می‌شود و می‌توانید دریافت اوسبیلدونگ پرستاری را به عنوان مقدمه ای برای دریافت اقامت دائم بدانید.

در حال حاضر جمهوری فدرال آلمان با روند صعودی تغییرات جمعیتی همراه است. با بالا رفتن امید به زندگی، میزان جمعیت افراد میانسال و مسن در این کشور رو به افزایش است. پس امری کاملاً طبیعی است که تقاضا به خدمات بستری و یا سرپایی در کلینیک و یا بیمارستان افزایش یابد. براساس تحلیل و اولویت بندی مهارت های عمومی و همچنین تخصصی که از سوی (آژانس فدرال استخدام) انتشار یافته است، از هر صد نفر برای استخدام پرستاری، فقط نوزده نفر از پرستاران مجرب در این حیطه مورد تایید این آژانس هستند. به این ترتیب استخدام پرستار ماهر و همچنین کاردرمانگر به عنوان یکی از اساسی ترین چالش ها در این کشور اروپایی به شمار می آید.

شرایط شرکت در دوره اوسبیلدونگ پرستاری چیست؟

برای اینکه بتوانید در یک دوره اوسبیلدونگ پرستاری شرکت کنید باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

۱. داشتن حداقل مدرک دیپلم

۲. نمره دیپلم در این مسئله تاثیرگذار نیست.

۳. داشتن مدرک زبان B2 آلمانی

۴. محدودیت سنی برای شرکت در این دوره حداکثر ۴۵ سال است.

در صورتی که این دوره را پشت‌سر بگذارید و به عنوان یک پرستار در نظام درمانی آلمان استخدام شوید می‌توانید حقوقی بین ۹۰۰ تا ۱۲۰۰ یورو در ماه دریافت کنید. در گذشته و در نظام سلامت آلمان چند دسته پرستار تعریف شده بود. پرستار سالمندان، پرستار کودکان و پرستارهای جنرال که به همه امور بهداشتی و درمانی رسیدگی می‌کنند. اما این دسته‌بندی در حال حاضر از بین رفته و شرکت‌کنندگان در دوره‌های اوسبیلدونگ پرستاری بعد از دریافت مدرک در هر پوزیشنی می‌توانند فعالیت کنند.

مدت زمان اقدام از ایران برای این دوره تا آماده شدن مدارک چیزی حدود یک سال زمان لازم دارد و می‌توانید امور اداری این کار را از ایران هم انجام دهید.

جهت دریافت مشاوره و راهنمایی برای مهاجرت می‌توانید از خدمات و راهنمایی‌ مجموعه‌های الوویزا، استادی اینفو، صباویزا و پارس رادین استفاده کنید. کارشناسان این مجموعه ها آمادگی دارند تا در زمینه مهاجرت به عمان به شما مشاوره دهند تا کمترین دغدغه را در این مسیر تجربه کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : استادی اینفوالست گروپالوویزاپارس رادینصبا ویزا
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز