اوراق مسکن به بالاترین قیمت خود رسید

لست سکند

طی هفته جاری برای اولین بار قیمت اوراق مسکن از مرز 127 هزار تومانی هم فراتر رفت و در واقع رکورد قیمتی جدیدی برای این اوراق به ثبت رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ وام‌های بانکی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، قیمت اوراق مسکن طی یک ماه اخیر رکوردهای بالایی به جا گذاشته است. اخیرا مدیریت بانک مسکن به مناسب سالگرد تاسیس این مجموعه اعلام کرده که هزینه دریافت تسهیلات مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات شامل 50 درصد تخفیف می‌شود. اما هزینه این اوراق طی چند ماه اخیر به قدری رشد داشته که حتی تخفیف 50 درصدی هم جوابگو نیست و مشکلی را حل نمی‌کند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

جزئیات هزینه اوراق مسکن برای افراد مجرد و زوجین تهرانی

این اوراق در خانه دار شدن مردم نقش مهمی دارد. با توجه به قانون موجود درباره تسهیلات مسکن، مجردهای ساکن تهران این امکان را دارند تا 280 میلیون تومان تسهیلات بگیرند. از این 280 میلیون تومان، 200 میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و 80 میلیون تومان وام جعاله است. متقاضیان برای دریافت این وام باید 400 برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که با تخفیف در نظر گرفته شده برای این تعداد اوراق و هزینه تسه 127 هزار و 400 تومانی آن، 25 میلیون و 480 هزار تومان خواهد شد.

زوج‌های تهرانی هم امکان دریافت تسهیلات 480 میلیون تومانی، شامل 200 میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و 80 میلیون تومان وام جعاله، را دارند.

طبق مصوبات جدید برای دریافت وام خرید مسکن، زوج‌ها باید 400 برگه تسهیلات مربوطه را بخرند که هزینه آن 50 میلیون و 960 هزار تومان می‌شود. این مقدار هزینه به علاوه هزینه 10 میلیون و 192 هزار تومانی وام جعاله می‌شود، بنابراین زوج‌ها برای دریافت این تسهیلات باید 61 میلیون و 152 هزار تومان پول بپردازند. ضمنا سقف این تسهیلات برای شهرها و مناطق مختلف متفاوت است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز