انواع طلاق و فرآیند آن

وکیل طلاق در کرج-کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

افرادی که در زندگی زناشویی خود دچار مشکل می‌شوند و مشاوره با کارشناسان امور خانواده هم چاره ساز نیست، در مواقع بسیار سخت تصمیم به طلاق می‌گیرند. از آنجایی که جدایی زن و شوهر از یکدیگر در ایران شرایط خاصی دارد، برای طلاق نیز باید به وکیل متخصص مراجعه کرد.

به گزارش کاماپرس، طلاق به دلیل اختیارات ویژه مردان و قراردادی که بین زن و شوهر برقرار می‌شود، شرایط خاصی دارد. زوج‌هایی که تصمیم به طلاق می­گیرند، به مراتب این فرآیند برای آنان راحت‌تر و سریع‌تر طی می‌شود، اما اگر در جریان زندگی زناشویی فقط یکی از زوج‌ها مایل به جدایی باشد، شرایط متفاوت می‌­شود. در هر صورت متقاضیان طلاق باید به وکیل طلاق مجرب مراجعه کنند تا این فرآیند به درستی انجام شود و مشکلی برای طرفین به وجود نیاید.

در این گزارش، انواع طلاق و نقش وکیل طلاق در این باره تشریح شده است.

وظایف وکیل طلاق

وکیل طلاق، شخصی است که پس از اخذ پروانه وکالت، درباره امور حقوقی از جمله دعاوی خانواده و طلاق به فعالیت می­پردازد. وکیل طلاق در قبال قرارداد مشخص و معین، در جهت منافع موکل خود اقدام می‌کند. معمولا در پرونده طلاق، تنها مسئله جدایی بررسی نمی‌شود و علاوه بر آن تمام حقوق زوج و زوجه و دیگر مسائل مانند حضانت فرزند یا فرزندان با استناد به مدارک موجود مطالبه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

وکیل توافقی

گاهی زن و شوهر قبل از مراجعه به دادگاه برای طلاق به توافق می‌رسند و درباره مسائل مختلف مانند مهریه، نفقه، حضانت و دیگر امور مالی توافق می­کنند. افرادی که به صورت توافقی مایل به طلاق هستند باید قبل از مراجعه به دادگاه به سازمان بهزیستی مراجعه کرده و بعد از انجام توافقات به نهاد قانونی مربوطه مراجعه کنند. دادگاه با توجه به مدارک موجود، گواهی عدم امکان سازش صادر کرده و با آن گواهی، زوجین امکان حضور در دفترخانه و ثبت طلاق خواهند داشت.

وکیل طلاق در کرج-کاماپرس

طلاق توافقی

با وجود اینکه طلاق توافقی فرآیند دشواری نیست، اما داشتن وکیل طلاق مجرب توصیه می‌شود، زیرا با وجود وکیل، دیگر فرد در هیچ یک از مراحل دادگاه حضور پیدا نخواهد کرد. همچنین با پیگیری وکیل، زمان جاری شدن صیغه ‌ طلاق به حداقل زمان ممکن خواهد رسید، زیرا وکیل طلاق با استفاده از راه‌های قانونی، جلسات مشاوره را حذف کرده و با به کارگیری مقررات و رویه قانونی، این فرآیند را کوتاه‌تر می‌کند؛ ضمن اینکه مراجعه به وکیل طلاق باعث خواهد شد که توافقات بین زوجین به شکل محکم و درستی انجام و حقوق طرفین به صورت عادلانه تامین شود.

درخواست طلاق از طرف زن

گاهی زن در زندگی زناشویی دچار مشکل می‌شود و قادر به ادامه آن نیست. در چنین حالتی این امکان وجود دارد که با مراجعه به یک وکیل طلاق مجرب و با استفاده از راه‌های قانونی برای طلاق اقدام کند. زن تحت شرایط خاصی امکان درخواست طلاق دارد. مثلا در صورتی که همسر وی ضمن عقد یا در سند جداگانه به او اجازه طلاق داده، امکان ارائه این درخواست وجود دارد. گاهی هم در شرایط عسر و حرج یا عدم پرداخت نفقه از جانب مرد، با ارائه مدارک و ادله محکمه پسند، دادگاه این حق را به زن می‌دهد که برای طلاق اقدام کند.

در چنین شرایطی، اقدام به طلاق بدون حضور وکیل مجرب اندکی دشوار است. وکلای طلاق با داشتن تبحر و اطلاعات لازم درباره این فرآیند، در کمترین زمان ممکن شرایط جدایی از جانب زن را فراهم می‌کنند. با مراجعه به وکیل طلاق، بسیاری از حقوق زن اعم از مهریه، نفقه و حضانت فرزندان در این باره مشخص خواهد شد.

وکیل طلاق در کرج-کاماپرس

درخواست طلاق از طرف مرد

براساس قانون، مرد اختیار طلاق دارد و برای این موضوع بدون اذن زن می‌تواند اقدامات لازم را انجام دهد. البته طلاق از سوی مرد از زن نیز فرآیندی دارد که باید به طور کامل انجام شود؛ از جمله، پرداخت تمام و کمال حقوق زن. معمولا مردان در جریان طلاق از زنان برای موضوع حق و حقوق به وکیل طلاق مراجعه می­‌کنند. با استفاده از وکیل، دیگر لازم به حضور مردان در هیچ یک از مراحل دادگاه نیست و فرآیند پرداخت حقوق و انجام طلاق در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

گرفتن وکیل طلاق از “کرج وکیل”

همانطور که بیان شد، زوج‌های متقاضی طلاق برای پیگیری سریع این موضوع و رسیدن به حقوق خود باید به وکیل متخصص در این حوزه مراجعه کنند. یک وکیل طلاق خبره با پیگیری درست پرونده، زمان این فرآیند را کوتاه‌ می­کند. ساکنان شهرهای تهران و کرج که به چنین وکلایی احتیاج دارند، بهتر است به مجموعه کرج وکیل مراجعه کنند. این مجموعه با در اختیار داشتن بهترین و مجرب‌ترین مشاوران و وکیل طلاق در کرج، به زوجین در این فرآیند کمک خواهد کرد. این مجموعه باسابقه علاوه بر ارائه خدمات درباره طلاق، در مورد دعوای ملکی، خانواده، دیوان عدالت و نظایر آن نیز خدمت رسانی می‌کند.

انتهای پیام

مرتبط با : کرج وکیل
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز