کدام شرکت‌های ایرانی بیشترین حقوق را پرداخت می‌کنند؟

لست سکند

شرکت ایران تلنت با انتشار گزارش جامع “جذب و استخدام ایران”، اطلاعاتی در رابطه با شرکت‌های دارای بیشترین حقوق پرداختی، بیشترین پرداختی‌ها بر اساس رده سازمانی، بررسی درآمد متخصصان در مقایسه با دلار و تورم، تفاوت دریافتی‌ها در شرکت‌های خصوصی و دولتی و تاثیر مدرک تحصیلی در میزان حقوق دریافتی را ارایه کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، در بخشی از این گزارش که اخیرا از سوی شرکت ایران تلنت منتشر شده است، شرکت‌های دارای بیشترین میزان استخدام در سال 1401به ترتیب گروه هوآوی، کوبل دارو و گلرنگ معرفی شده‌‌اند. همچنین علی بابا، همراه اول و تپسی در رتبه‌های بعدی شرکت‌های دارای بیشترین میزان استخدام قرار دارند.

کدام شرکت‌ها بیشترین پرداختی را داشتند؟

ایران تلنت همچنین در این گزارش “عوامل تاثیرگذار بر حقوق افراد” را بررسی کرده و اطلاعات را مبتنی بر داده‌های گردآوری شده از خوداظهاری 69 هزار نفر از متخصصان شرکت‌ها، منتشر کرده است.

راز آسمان پایتخت

بر اساس این گزارش بیشترین پرداخت حقوق شرکت‌ها بر اساس رده کارمندان به شرح زیر است:

  • در رده کارشناس، بانک‌ها با خالص پرداختی 14.3 میلیون تومان
  • در رده مدیر میانی، شرکت‌های نفت و گاز با 18.8 میلیون تومان
  • در رده مدیر ارشد شرکت‌های سرمایه‌گذاری و بورس با 30.3 میلیون تومان

کاهش بیش از نصف درآمد دلاری متخصصان

ایران تلنت همچنین در این گزارش مقایسه‌ای بین میزان درآمد‌، حقوق و دستمزد متخصصان ایرانی در رشته‌های مختلف با میزان افزایش قیمت دلار و تورم داشته است. به عبارت دیگر با تبدیل میانگین دریافتی کارشناسان در سال‌های 1396 تا 1401 به دلار، از یک زاویه دیگر  مقدار افزایش حقوق و قدرت خرید مردم را مورد بررسی قرار داده است.

نتایج این بررسی به شرح زیر است:

نمودار میانگین دریافتی کارشناسان با در نظر گرفتن نرخ دلار  نشان می‌دهد که دریافتی افراد  افراد در این رده سازمانی در یک بازه زمانی 5 ساله تقریبا نصف شده، به عبارت دیگر از 621 دلار در سال 96 به 319 دلار در سال 1401 رسیده است.

همچنین بررسی در رده مدیر میانی نشان داده که یک مدیرمیانی در سال 96 به طور متوسط ماهانه 891 دلار درآمد داشته که این رقم در سال 1401 به 433 دلار رسیده است. در رده مدیرارشد نیز این رقم از 1475 دلار در سال 96 به 636 دلار در سال 1401 رسیده است.

پرداختی دولتی‌‌ها بیشتر بوده یا خصوصی‌ها

ایران تلنت همچنین تفاوت دریافتی‌ها در شرکت‌های دولتی، خصوصی و بین‌المللی را نیز بررسی کرده و نکته جالب اینجاست که در کلیه رده‌های سازمانی، شرکت‌های دولتی نسبت به بخش خصوصی پرداختی بالاتری داشته‌اند. البته در این میان پرداختی شرکت‌های بین‌المللی نسبت به سایرین بالاتر بوده است.

تاثیر مدرک تحصیلی بر حقوق

گزارش ایران‌ تلنت نشان می‌دهد که مدرک تحصیلی در میزان حقوق تاثیرگذار است. بر این اساس طی سال گذشته در کلیه رده‌های سازمانی دریافتی افراد با مدرک کارشناسی‌ ارشد بیشتر از افراد دارای مدرک کارشناسی بوده است. به عبارت دیگر دارندگان مدرک کارشناسی ارشد 15 درصد بیشتر از هم رده‌ای‌های خود با مدرک کارشناسی دریافتی داشته‌اند.

کاهش اختلاف حقوق در تهران و شهرستان‌ها

به گزارش ایران تلنت، طی سال 1401 تفاوت و اختلاف حقوق دریافتی در تهران و شهرستان‌ها تا حدودی کاهش داشته است. بر اساس این گزارش، متخصصان در شهرستان‌ها  به طور میانگین 13 درصد کمتر از متخصصان شاغل در تهران حقوق گرفته‌اند. این رقم در سال 99 حدود 18 درصد بود.

شرکت‌های دارای بیشترین تقاضای استخدام

بر اساس داده‌های این گزارش، شرکت‌های ایرانسل، گلرنگ و سولیکو بیشترین تعداد رزومه را دریافت کرده‌اند. شرکت‌های دیجی‌کالا، کوبل دارو، اسنپ، زرین رویا و نستله در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

سقف و کف سنی پرتکرار برای استخدام

موضوع دیگر بررسی شده در این گزارش، کف سنی پرتکرار در آگهی‌های استخدام بوده است. بر اساس این گزارش، طی سال 1401 شرکت‌ها تمایل کمتری برای جذب نیروی بالای 35 سال داشته‌اند و سقف سنی پرتکرار در آگهی استخدام 35 سال و کف سنی پرتکرار نیز 20 سال بوده است.

رکوردهای رزومه‌ای

ایران تلنت در این گزارش نکات جالب دیگری را نیز منتشر کرده است. به عنوان نمونه، بیشترین تعداد ارسال رزومه مربوط به یک نفر با مجموع ارسال 3672 رزومه برای فرصت‌های شغلی مختلف بوده است. همچنین بیشتری تعداد ریجکت رزومه، 481 بار و مربوط به یک شخص بوده است. فردی 23 مهارت در رزومه خود ثبت کرده که بیشترین تعداد بوده و یک فرد دیگر دارای رکورد بیشترین زبان خارجی درج شده در رزومه با 15 زبان خارجه ثبت شده است.

انتهای پیام

مرتبط با : ایران تلنت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “کدام شرکت‌های ایرانی بیشترین حقوق را پرداخت می‌کنند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز