افزایش 3 برابری جرایم رانندگی + جزییات و زمان اجرا

جرایم رانندگی 3 برابر می شود؟-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

پس از پیشنهاد فرمانده فراجا درباره افزایش مبلغ جرایم رانندگی، رئیس پلیس راهور فراجا اعلام کرد که این پیشنهاد به طور کلی افزایش 3 برابری مبلغ جرایم رانندگی را مطرح می‌کند.

به گزارش کاماپرس، در آغاز آذرماه امسال سردار احمدرضا رادان، فرمانده فراجا، در بازدید از مقر پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا، بر لزوم افزایش مبلغ جرائم رانندگی تأکید کرد.

وی در توضیح چرایی این پیشنهاد، اظهار داشت: متأسفانه ۸۰ درصد تصادفات به علت تخلفات رانندگی رخ می‌دهد. جرائم رانندگی باید بازدارنده باشند، به طوری که افراد اصلا تخلف نکنند.

وی با تاکید بر این که مبلغ جرایم رانندگی در بسیاری از کشورهای جهان بیشتر از ایران است، گفت: اکثریت رانندگان ما قوانین و مقررات رانندگی را رعایت می‌کنند و بخش زیادی از تصادفات به تخلفات تنها 6 تا 7 درصد رانندگان مربوط می‌شود. بنابراین، در حالیکه تخلف این افراد به دیگران نیز آسیب می‌زند، چرا باید هزینه تخلف این افراد پایین باشد؟

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

جزییات و زمان اجرای افزایش مبلغ جرایم رانندگی

به دنبال طرح این پیشنهاد، سردار سید کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور فراجا جزئیاتی از پیشنهاد مطرح شده برای افزایش جرائم رانندگی را اعلام کرد.

هادیانفر در این رابطه گفت: این موضوع سبب شد تا کمیسیون اصل ۹۰ از پلیس و دستگاه‌های دیگر در این خصوص مطالبه کند، در همین راستا نیز جلساتی با حضور دستگاه‌های مختلف برگزار و پیشنهاداتی داده شد. کلیات بحث بر سر این موضوع بود که مبلغ فعلی جرائم حدود شش برابر افزایش پیدا کند که پلیس راهور با آن مخالفت کرد و با پیشنهاد پلیس بنا بر این شد که مبلغ جرائم رانندگی به طور میانگین حدود ۳.۱ برابر افزایش یابد.

هادیانفر در توضیح اینکه آیا مبلغ تمام جرائم رانندگی ۳.۱ برابر خواهد شد یا خیر، گفت: این افزایش به‌طور میانگین و درمورد کلیات است. طبیعتا در مورد تخلفات حادثه‌ساز ممکن است میزان افزایش بیشتر و در مورد برخی دیگر از تخلفات کمتر باشد.

وی درباره اینکه افزایش رقم جرائم رانندگی چه زمانی اجرا خواهد شد، اظهار داشت: این‌ موارد در اختیار دولت محترم است. هیات دولت باید موضوع را تصویب و ابلاغ کند و هر زمان که این اتفاق بیفتد پلیس راهور مکلف به اجرای آن است.

هادیانفر همچنین درباره اینکه آیا کد جریمه جدیدی نیز به جرائم رانندگی اضافه شده یا خیر گفت: هیچ کد جدیدی به جرائم رانندگی اضافه نشده است.

به نقل از ایسنا، هادیانفر تاکید کرد که برابر ماده ۱۱۸ قانون برنامه ششم توسعه، رقم جرائم محل درآمد و در واقع عایدی برای پلیس ندارد. در این ماده صراحتا تاکید شده که دستگاه‌هایی که جریمه می‌کنند، امکان برداشت ندارند. برابر قانون مبالغی از این رقم جرائم به وزارت کشور و وزارت راه داده می‌شود تا از آن برای اصلاح نقاط حادثه‌خیز ترافیکی، توسعه دوربین‌ها و تجهیزات و … استفاده شود. همچنین رقمی هم در اختیار صندوق تامین توسعه خسارات بدنی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز