افزایش ۵ درصدی قیمت ماهی تا شب یلدا

تورهای مسافرتی لحظه آخر

به گفته مدیر بخش آبزیان اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی، قیمت ماهی تا شب یلدا گران می شود.

به گزارش کاماپرس، انگار یک قانون نا نوشته است، قیمت میوه و آجیل و گوشت و مرغ و ماهی همیشه قبل از هر مناسبتی گران می شود. با اینکه ماهی در حالت عادی خیلی هم ارزان نیست، قرار است تا شب یلدا گران تر هم شود. گویا این افزایش قیمت حدود ۵ درصد است.

مدیر بخش آبزیان اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی در این باره می گوید:« قیمت در ماهیان دریایی به شرایط آب و هوایی و فصل صید بستگی دارد در نتیجه نمی‌توان درباره قیمت آن برای آینده به طور دقیق پیش بینی کرد. بارها پیش آمده که در مدت زمان کوتاهی به دلیل افزایش صید یا مساعد بودن آب و هوا شاهد عرضه بالای ماهیان دریایی در بازار باشیم و قیمت ها به ناگاه کاهش یابد. امسال بر خلاف سال‌های گذشته در شب یلدای سالجاری افزایش قیمت در ماهیان پرورشی زیاد نیست و ممکن است شاهد افزایش حداکثر 5 درصدی قیمت باشیم.»

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

در حال حاضر در بازار در بین ماهیان دریایی پر مصرف از دریایی شمال، ماهی سفید با قیمت هر کیلوگرم 60 تا 130 هزار تومان و از دریای جنوب، ماهی شورید و شیر به ترتیب با قیمت هر کیلوگرم 50 تا 120 هزار تومان و 70 تا 120 هزار تومان عرضه می شود.

راز آسمان پایتخت

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

احمدی درباره قیمت ماهیان پرورشی پر مصرف به ایلنا می گوید:« در ماهیان گرمابی هر کیلوگرم ماهی آزاد با قیمت 14 تا 20 هزار تومان، ماهی کپور با قیمت 28 تا 34 هزار تومان، ماهی بیگ هد با قیمت 20 تا 24 هزار تومان و سفید پرورشی با قیمت 30 تا 35 هزار تومان در بازار عرضه می شوند.»

به گفته احمدی مهترین و پر مصرف ترین ماهی سردآبی پرورشی در کشور قزل آلا ست که هر کیلوگرم آن با قیمت 42 هزار تومان در میادین میوه و تره بار و با قیمت 45 تا 48 هزار تومان در مغازه ها عرضه می شود.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز