افزایش قیمت ها و رکود در بازار لوازم خانگی

بازار لوازم خانگی در چندماه اخیر با رکود قابل توجهی روبرو شده است که باعث نگرانی عرضه‌کنندگان و و کارخانجات تولیدی شده است.

به گزارش کاماپرس، مشاهدات بازار لوازم خانگی نشان می دهد رکود در سطح عرضه تاثیرات خاص خود را بر تولید نیز گذاشته است. از یک طرف تولیدکننده برای چرخه فعالیت خود ملزم به تولید است اما از آن طرف بازار با کمبود مشتری روبروست. برهمین اساس به نظرمی‌رسد در این شرایط، دولت می‌تواند با تحریک تقاضا بخشی از مشکلات این صنعت پیشران را حل کند.

شاهین خوبی، کارشناس بازار لوازم خانگی با بیان اینکه این بازار  همه ساله شاهد کاهش قدرت خرید مردم و افزایش قیمت‌ها است، گفت: تمایل مردم بیشتر به سمت خرید اقساطی و خرید کالاهای ایرانی بوده و شرکت‌های ایرانی نیز در این زمینه پیشرفت‌های خوبی داشته‌اند و تا حدودی توانسته‌اند نیاز بازار و مردم را برآورده کنند.

شاهین خوبی، با اشاره به اینکه در 9 ماهه ابتدای امسال بازارلوزام خانگی با نوسان‌های زیادی رو به رو بوده است، اظهار داشت: در فروردین و اردیبهشت ماه امسال بازار به نسبت بهتر از سایر ماه‌ها بوده و بازار مقداری از رکود خارج شد.

وی افزود: پیش بینی می‌شود در هفته‌های پایانی سال 1401 کالاهای شست وشو و نظافت منزل بیشتر مورد توجه و نیاز مردم است. البته کالاهای آرایشی و بهداشتی هم مورد استقبال قرار می‌گیرد و کالاهایی مانند ریش‌تراش و مجموعه لوازم اصلاح آقایان و لوازم اصلاح بانوان در سبد خرید مردم قرار دارد.

آریاک سفر

بیشتر بخوانید: 

این کارشناس در پایان ضمن امیدواری نسبت به کاهش قیمت ارز، گفت: امیدوار هستیم با کاهش قیمت ارز، کالاهای خارجی به تعادل مناسب برسد و کالاهای ایرانی با تخفیف‌های ویژه از طرف شرکت‌های سازنده مردم را به سمت خرید کالای ایراتی ترغیب کند. همچنین بالا بردن قدرت خرید مردم و کاهش قیمت ارز از مهمترین اصول بازگشت رونق به بازار و گردش مالی است که اگر کالای ایرانی با قیمت مناسب و کیفیت بیشتر در بازار موجود شود به حتم مردم برای خرید کالاهای ساخت ایران تشویق می‌شوند.

انتهای پیام

 

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز