افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تا 90 درصد حقوق شاغلان دائمی می‌شود

بر اساس اعلام رئیس سازمان برنامه و بودجه ، طرح همسان سازی یا همان افزایش حقوق بازنشستگان – اعم از لشگری، کشوری و البته تامین اجتماعی – تا 90 درصد حقوق شاغلان به صورت قانون لازم الاجرای سالانه و دائمی درخواهد آمد. این امر خصوصا افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را به روال منطقی خواهد انداخت.

به گزارش کاماپرس، از تازه ترین اظهارات رئیس سازمان برنامه و بودجه این گونه استنباط می شود که معضل دیرینه بازنشستگان یعنی کاهش شدید حقوق آنها بعد از بازنشستگی که موجب فقر و مشکلات معیشتی گسترده این اقشار می شود تا حد زیادی در حال برطرف شدن است.

این امر می تواند خصوصا افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را که ناچیز بودن حقوق آنها به شکاف شدید بین درآمدها و هزینه این اقشار انجامیده است، را به صورت یک قانون دائمی درآورد و حقوق آنها هر سال ترمیم شود.

بنا به اعلام ایسنا محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه امروز در لایو اینستاگرامی خود توضیحاتی در این باره داشت  و اظهار کرد: پیش‌نویس لایحه دائمی شدن حقوق بازنشستگان اعم از لشگری، کشوری و البته تامین اجتماعی در ۶ ماده و ۵ تبصره با حضور نمایندگان این بازنشستگان در سازمان برنامه و بودجه تهیه شده و بعد از تصویب در دولت برای بررسی و تصویب نهایی به مجلس ارائه خواهد شد.

وی تاکید کرد همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بر اساس حداقل ۹۰ درصد حقوق شاغلان اعمال می‌شود.

آریاک سفر

اخبار مهم و پربازدید را بخوانید:

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم مرتبط با بازنشستگان، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز