افزایشی شدن قیمت سکه با شروع تعطیلات سراسری کشور

لست سکند

همراه با افزایش تنش‌ها در کشور همسایه یعنی افغانستان و بسته شدن صرافی‌های مهم این کشور، قیمت دلار داخلی رشد پیدا کرده است. همین مسئله باعث شده با وجود آغاز تعطیلات سراسری کشور، نرخ سکه هم در بازار داخلی افزایش پیدا کند. قیمت سکه نسبت به دو روز قبل 10 هزار تومان بالا رفته و اکنون در مرز 11 میلیون و 830 هزار تومانی است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار سکه و طلا اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

اما قیمت طلا با کاهش اندک هزار و 200 تومانی که نسبت به دو روز پیش داشته، اکنون در محدوده قیمتی یک میلیون و 138 هزار و 600 تومانی قرار دارد.

به گزارش کاماپرس، ظاهرا در رشد کنونی قیمت سکه، افزایش نرخ جهانی طلای روز گذشته هم بی‌اثر نبوده و صعود ناگهانی آن بسیاری از معاملات جهانی را سردرگرم کرد. اکنون قیمت هر اونس طلا در محدوده هزار و 786 دلاری قرار دارد. به نقل از رویترز، تقویت دلار سبب شده تا جذابیت بازار طلا برای سرمایه گذاری تحت تاثیر قرار بگیرد. به علاوه اینکه افزایش نگرانی‌ها از تبعات اقتصادی شیوع سویه دلتا هم به رشد قیمتی این فلز گرانبها کمک کرده است.

راز آسمان پایتخت

قیمت طلای جهانی منتظر ارائه آمار فدرال رزرو

استفن اینز، تحلیلگر موسسه دارای اس.پی.آی، معتقد است که افزایش قیمتی طلا احتمالا محدود خواهد بود. آمارهای اخیر از کاهش زیاد اعتماد مصرف کنندگان در آمریکا حکایت می‌کند. این آمار سبب شده تا نگرانی‌ها نسبت به انقباضی شدن قریب الوقوع سیاست پولی آمریکا کاهش داشته باشد.

در حال حاضر نیز بازار بر روی آمارهای میزان خرده فروشی آمریکا متمرکز شده که احتمالا تا اواخر امروز منتشر خواهد شد. به علاوه تحلیلگران منتظر انتشار صورت مذاکرات نشست ماه جولای فدرال رزرو هستند تا سرنخ‌های بیشتری از سیاست‌های پولی آینده بانک مرکزی آمریکا به دست آورند. باید منتظر ماند و دید اوضاع بازار طلای جهانی چه خواهد شد و بازار داخلی را به کدام جهت سوق می‌دهد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز