اعلام جزییات سقف سوخت گیری در تهران/ بنزین گران می شود؟

لست سکند

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه دولت هیچ برنامه‌ای در ارتباط با افزایش قیمت سوخت در جایگاه‌های عرضه سوخت ندارد، گفت: هیچ قانون و مصوبه‌ای در این راستا حاکم نیست.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، نژادعلی در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به جزئیات طرح سقف سوخت‌گیری و احتمال تغییر در قیمت بنزین، اظهار کرد: بر اساس بند هـ تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۲و  با هدف بهبود نظام توزیع بنزین، نفت و گاز در کشور و همچنین کاهش قاچاق سوخت، وزارت نفت از طریق شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، مکلف شده تا تدابیری اتخاذ کند که طی آن حداقل ۹۰ درصد خودروهای بنزین سوز و ۹۵ خودروهای نفت گاز تا پایان شهریور مجاب شوند که از کارت‌های سوخت مختص خودروی خود استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در همین راستا از ابتدای امسال مردم را به استفاده از کارت شخصی تشویق کرده‌ایم، ادامه داد: در همین راستا با هدف دستیابی به توزیع یکنواخت در جایگاه‌های سوخت، پیشگیری از تعطیلی جایگاه‌ها، مقرر شد که ما در هر نوبت برداشت از کارت‌های جایگاه‌های سوخت بین ۳۰ تا ۴۰ لیتر را در نظر بگیریم. این مساله نیز بر اساس رفتارشناسی برداشت از کارت‌های آزاد بوده است.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

وی با بیان اینکه این کار عملا محدودسازی فرآیند توزیع سوخت در جایگاه‌ها نیست، گفت: در این فرایند امکان آن فراهم شده که وقتی هموطنان در یک جایگاه این میزان سوخت را برداشت می‌کنند، امکان برداشت در جایگاه‌های دیگر هم میسر باشد. این فرآیند به معنای آن نیست که قیمت سوخت، بنزین و یا نفت گاز در جایگاه عرضه تغییر کند.

به نقل از تسنیم، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در پایان تاکید کرد: دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت سوخت در جایگاه‌های عرضه سوخت ندارد و همچنین هیچ قانون و مصوبه‌ای هم در این راستا حاکم نیست. تنها برای اینکه بتوانیم سوخت یکنواخت و یکپارچه‌ای در همه جایگاه‌های عرضه سوخت داشته باشیم این سیاست را در جایگاه‌های عرضه سوخت اعمال کرده ایم.  همچنین از نظر برداشت سوخت هم هیچ محدودیتی برای مردم به وجود نمی‌آورد.

محدودیت سوخت‌گیری در تهران

در همین رابطه رضا نواز سخنگوی صنف جایگاه داران سوخت نیز با بیان اینکه در حال حاضر سوخت‌گیری با کارت آزاد جایگاه در سراسر کشور با 4 مدل روبرو است، گفت: در هر بار سوخت‌گیری با 4 مدل 15 لیتری، 20 لیتری، 30 و 40 لیتری به فراخور مصرف استان‌ها و شهرها روبرو هستیم.

وی با اشاره به سوخت‌گیری با کارت سوخت شخصی نیز گفت: در این رابطه 3 مدل 30، 40 و 60 لیتر داریم که این طرح از 12 روز گذشته در کشور و از 2 روز پیش در تهران در حال اجراست. این مدل برای شهر تهران 40 و برای استان تهران 30 لیتر است.

سخنگوی صنف جایگاه داران سوخت با اشاره به برخی از تفاوت های این طرح گفت: در سوخت‌گیری با کارت سوخت شخصی، در گذشته بالافاصله بعد از سوخت گیری امکان سوخت‌گیری مجدد وجود داشت، ولی الان بعد از گذشت 8 ساعت امکان‌پذیر است.

رضا نواز همچنین درباره ناوگان عمومی بنزین سوز نیز گفت: این ناوگان 2 بار در روز می‌توانند سوخت‌گیری کنند، البته اگر از استان خارج شده و وارد استان دیگری شوند، بدون محدودیت زمانی می‌توانند مجددا نسبت به سوخت گیری اقدام  کنند.

انتهای پیام

 

مرتبط با : شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “اعلام جزییات سقف سوخت گیری در تهران/ بنزین گران می شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز