اطلس سایپا و ۴ نکته مهم که باید درباره آن بدانید

با اینکه عکس و مشخصات فنی اطلس محصول جدید گروه خودروسازی سایپا لو رفته ، اما هنوز این خودرو به صورت رسمی رونمایی نشده است .

به گزارش کاماپرس، تصاویر غیر رسمی که از اطلس سایپا منتشر شده نشان می دهد این خودرو یک هاچ بک کراس دیگر است. گفته می شود اطلس سایپا همان خودرو تیبا است که تغییر چهره عمیقی روی آن انجام شده است.فضای داخلی خودرو هم مثل تیبا است ولی گفته می شود داشبورد و رودری های اطلس طراحی جدید دارند.

البته این خودرو شباهتهای زیادی هم به کوییک دارد. مثلا درهای اطلس شباهت زیادی به درهای کوییک دارند اما کاپوت، سپر و طراحی جلو وعقب خودرو متفاوت است. با این اوصاف کنجکاوی ها درباره این خودرو تمامی ندارد، به همین دلیل بهتر است این ۴ نکته مهم را درباره مشخصات فنی، قیمت ، امکانات و ظاهر این خودرو بخوانید.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

۱-ظاهر اطلس سایپا شبیه رنو سیمبل

آریاک سفر

تصاویر بازدید مسئولان از مرکز تحقیقات سایپا نشان می دهد اطلس با تریم داخلی جدیدی نسبت به کوییک و کوییک S وارد بازار می شود و سبک کابین این خودرو شباهت زیاید به رنو سیمبل دارد.

۲-موتور اطلس پیشرفته تر از کوییک و ساینا

سایپا اطلس در نسخه پایه به پیشرانه ۱۴۹۷ سی سی تنفس طبیعی مجهز است و در ساختار این پیشرانه ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ دیده می‌شود. این پیشرانه که M۱۵GSI نام دارد، نسخه جدید و ارتقا یافته پیشرانه کوییک، ساینا و تیبا است و برخی ویژگی‌های جدید در آن دیده می‌شود.

گفته می شود رینگ‌های پیشرانه جدید سایپا هم نسبت به M۱۵ معمولی تقویت شده و می‌تواند عملکرد بهتری را در طولانی مدت از خود نشان دهد. از دیگر تغییرات اعمال شده برای پیشرانه M۱۵GSI، استفاده از دریچه گاز برقی به صورت استاندارد است. همچنین گفته می شود استاندارد آلایندگی این پیشرانه که بر روی سایپا اطلس S نصب می‌شود، از نوع یورو ۵ است و برای شماره شدن استانداردهای لازم را دارد.

۳- استارت دکمه ای و فرمان برقی

با اینکه سایپا هنوز این گمانه زنی رسانه های تخصصی خودرو را تایید یا تکذیب نکرده است، اما گفته می شود امکانات سایپا اطلس در نسخه فول دنده‌ای شامل دو کیسه هوا SRS، فرمان کمکی برقی، تهویه اتوماتیک، نمایشگر لمسی، رهیاب ماهواره‌ای، اتصال هوشمند خودرو، استارت دکمه‌ای، کروز کنترل، محدود کننده سرعت، دوربین و سنسور پارک عقب، سنسور نور، رینگ آلومینیومی، تریم داخلی چرم و پارچه، صندلی‌های ایزوفیکس، چراغ روشنایی روز، سامانه ورود بدون کلید، سامانه راهنما و تعویض دنده GSI، سنسور باد لاستیک و شیشه‌ها و آینه‌های برقی می شود.

۴-قیمت اطلس سایپا ۱۵ تا ۲۰ درصد بیشتر از کوییک s

تا زمان رونمایی، رسمی اطلس سایپا نمی توان از قیمت نهایی این خودرو صحبت کرد، اما کارشناسان خودرو بر اساس مشخصات فنی و ظاهری این خودرو پیش بینی می کنند قیمت آن در کارخانه حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد گران تر از قیمت کوییک S است. قیمت کوییک S در کارخانه حدود ۱۴۳ میلیون تومان است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : سایپا
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز