اصول نگهداری از گیاهان در سفرهای طولانی نوروزی

اصول نگهداری از گیاهان در سفرهای طولانی نوروزی کاماپرس
لست سکند

نگهداری از گیاهان در زمان‌‌هایی که در سفر یا ماموریت‌های کاری هستیم، کاری سخت و گاهی غیرممکن به‌نظر می‌رسد که در مواقعی ناچار می‌شویم آن‌ها را همان‌طور که هستند رها کنیم و امید داشته باشیم که قرار نیست اتفاق بدی برای آن‌ها بیوفتد. با این‌حال جدا از عشق و توجهی که گیاهان در نبود ما از آن بی‌بهره می‌شوند، مراقبت‌های دیگری هم هستند که اگر آن‌ها را دریافت نکنند به‌شدت آسیب‌پذیر و ناتوان می‌شوند.

کاماپرس در این گزارش با بررسی چند گلفروشی آنلاین، اصول نگهداری از گیاهان در سفرهای طولانی نوروزی را شرح می‌دهد.

برای نگهداری از گیاهان در سفر، نوع گیاه و نیازهای آن را درنظر بگیرید

انواع مختلفی از گیاهان که در خانه مسئولیت آن‌‌ها را به‌عهده گرفته‌ایم، نیازها و ترجیحات متفاوتی در نگهداری دارند که توجه به آن‌ها باعث می‌شود گیاهان سالم و شاداب‌تری داشته باشیم. برای مثال میزان آب و نوری که هر گیاه به آن نیاز دارد با گیاه دیگر متفاوت است و اگر سطح تمام گیاهان را به یک اندازه پر کنید یا همه را در یک گوشه تاریک قرار دهید، بدانید که قرار است بعد از بازگشت از سفر آن‌ها را از دست بدهید.

توجه داشته باشید که حتی سیستم‌های آبیاری خودکار نیز برای بعضی از گیاهان مانند ارکیده جوابگو نیست و صدمه‌ای شبیه به آب ندادن طولانی‌مدت را به آن‌ها وارد می‌کند.

برای نگهداری از گیاهان در سفر، نوع گیاه و نیازهای آن را درنظر بگیرید کاماپرس

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

جای گیاهان را متناسب با شرایط آن‌ها عوض کنید

حتی گیاهانی که به نور زیاد نیاز دارند ممکن است در تابستان زیر نور شدید خورشید آسیب ببینند. بنابراین لازم است کمی قبل از سفر گلدان آن‌ها را حدود چند قدم جابه‌جا کنید تا نور شدید و مستقیم آن‌ها را خراب نکند. برای پیش‌بینی این نکات باید قبل از هرچیزی مدت زمان دقیق سفر خود را تعیین کنید.

دقیقا کی حرکت می‌کنید و تقریبا چه زمانی به خانه بازمی‌گردید؟ این رفت و برگشت تقریبا در کدام طیف آب و هوایی قرار می‌گیرد؟ حتی می‌توانید سایت‌های معتبر آب و هوایی را هم بررسی کنید تا با اطمینان خاطر مکان گلدان‌ها را تغییر دهید.

جای گیاهان را متناسب با شرایط آن‌ها عوض کنید کاماپرس

نگهداری از گیاهان را با تعویض اصولی گلدان‌های آن‌ها، بهتر کنید

جنس، اندازه و حتی سبک گلدان، تاثیر به‌سزایی در تامین به‌موقع آب در گیاهان دارد. بعضی گیاهان که سینی‌های زهکشی آب بزرگ دارند در طول سفر آب بیشتری را به گیاه می‌رسانند که این برای گیاهان پرآب مفید و برای گیاهان دوست‌دار خشکی، مثل کاکتوس، مضر است. یا حتی گلدان‌های سرامیکی و پلاستیکی بیشترین درصد تبخیر آب را دارند که برای بعضی از گیاهان آسیب‌زا است.

از نظر اندازه نیز معمولا هر گلدانی که قطر آن از حدود 15 سانتی‌متر کمتر است، زودتر از گلدان‌هایی با قطر بزرگ‌تر خشک می‌شود و مدت زمان کمتری آب را درون خود حفظ می‌کند. گیاهان کوچک نیز برخلاف انتظار، بیشتر از گیاهان بزرگ و غول‌پیکر از نبود و یا کمبود آب رنج می‌برند.

نگهداری از گیاهان را با تعویض اصولی گلدان‌های آن‌ها، بهتر کنید کاماپرس

اندازه‌ها را به‌طور دقیق مشخص کنید تا نگهداری از گیاهان راحت‌تر شود

به‌محض اینکه تصمیم سفر خود را قطعی کردید به میزان آبی که در هر نوبت به گیاهان می‌دهید، توجه کنید. برای اینکار می‌توانید از یک پارچ یا پیمانه درجه‌بندی کمک بگیرید و قبل از آبیاری، آب همیشگی را در آن بریزید و بعد به گیاه بدهید تا اندازه دقیق آن مشخص شود.

اندازه‌ها را به‌طور دقیق مشخص کنید تا نگهداری از گیاهان راحت‌تر شود کاماپرس

از سیستم‌های آبیاری برای نگهداری از گیاهان در سفر کمک بگیرید

چندین سیستم آبیاری در منزل وجود دارند که به‌راحتی برای بعضی از گیاهان که به آن نیاز دارند، طراحی می‌شوند. سادهترین این سیستم‌ها، آبیاری فیتیله‌ای است. برای درست کردن این مکانیسم به یک ظرف بزرگ آب و یک فیتیله بلند نیاز دارید تا آب را از ته ظرف به خاک گیاه برساند.

سیستم دیگری که بسیار معمول است آبیاری قطرهای نام دارد. چند بطری استفاده‌شده آب را بردارید و با استفاده از مته یا چکش روی درپوش آن چند سوراخ ایجاد کنید و آب مورد نیاز گیاه را در آن بریزید. سپس با دقت و بدون آسیب زدن به ریشه گیاه، آن را به‌طور برعکس در خاک گلدان قرار داده و از نبوغ خود لذت ببرید.

از سیستم‌های آبیاری برای نگهداری از گیاهان در سفر کمک بگیرید کاماپرس

انتهای پیام

مرتبط با : گل باماگل ستانگل گیفتوی آی پی شاپ
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز