اصابت موشک 3 میلیون دلاری اسکندر به 6 کیلومتری هدف در جنگ قره باغ!

به گزارش رسانه های روسی موشک تاکتیکی اسکندر – که ارزش آن 3 میلیون دلار برآورد می شود -در درگیری اخیر ارمنستان و آذربایجان از سوی ارمنی ها به سوی اهدافی در آذربایجان پرتاب شده بود اما با فاصله 6 کیلومتری از هدف با زمین برخورد کرده است!

به گزارش کاماپرس و به نقل از لنتا، این موشک قرار بود اهداف خود را در فرودگاه گنجه هدف قرار دهد، اما مکانی بسیار دور از  محل تعیین شده در دومین شهر بزرگ آذربایجان را مورد اصابت قرار داد.

روز پنجشنبه ، 19 نوامبر ، ارمنستان اعلام کرد که در طول درگیری قره باغ ، از سیستم های موشکی عملیاتی-تاکتیکی اسکندر استفاده کرده است. با این حال ، آنها مشخص نکردند که این سلاح برای چه هدفی استفاده شده است. در همان زمان ، رسانه ها اظهار داشتند که نیروهای ارمنی با کمک این موشک ها سعی در حمله به فرودگاهی نظامی در شهر گنجه را داشتند ، اما یک منطقه مسکونی را مورد اصابت قرار دادند.

علیرغم اظهارات مقامات روسی مبنی بر اینکه موشک تاکیتی اسکندر سلاحی دقیق است ، با انجام حملات اخیر در جنگ قره باغ معلوم شد که در طول استفاده از این سلاح توسط ارتش ارمنستان ، این موشک به هیچ وجه توسط سیستم های دفاع هوایی آذربایجان سرنگون نشده بلکه به سادگی فاصله 6 کیلومتری هدف اولیه را مورد اصابت قرار داده است.

انحراف احتمالی فاحش موشک اسکندر

آریاک سفر

روسلان پوخوف ، رئیس مرکز تجزیه و تحلیل راهبردها و فن آوری ها در مسکو درباره “حمله” موشک اسکندر ساخت روسیه به یک منطقه مسکونی در جنگ قره باغ توضیحاتی رائه داده است. به گفته این کارشناس، موشک اسکندر “تا حد زیادی به عنوان یک سلاح بازدارنده از سوی ارمنستان خریداری شده است.”

وی ادامه داد: “موشک ها دارای پارامترهایی تحت عنوان انحراف احتمالی هستند. بدیهی است که ابتدا ارتش ارمنستان این موشک را به سمت فرودگاه نظامی در شهر گنجه که دومین شهر پرجمعیت جمهوری آذربایجان است شلیک کرده بود. اما در هنگام انجام حمله ، گمان می رود نیروهای ارمنی این پارامتر را در نظر نگرفته باشند که باعث شد موشک با فاصله 6 کیلومتری از هدف اولیه در نهایت در یک منطقه مسکونی سقوط کند که برای بسیاری از کارشناسان این موضوع خنده دار است.”

وی تاکید کرد: “انحراف 6 کیلومتری از هدف برای سلاح های با دقت بالا و در واقع برای هر سلاح دیگری ، بسیار وحشتناک است. در این مورد ، حتی صحبت در مورد کارآیی این سلاح با در نظر گرفتن این موضوع که دشمن می توانسته از وسایل جنگ الکترونیکی استفاده کند، غیرممکن است “.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار تسلیحات جهان، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “اصابت موشک 3 میلیون دلاری اسکندر به 6 کیلومتری هدف در جنگ قره باغ!

  1. مجید گفته:

    شما را بخدا بگید چند تا موشک نقطه زن ایرانی بزنن به ما از این زندگی فلاکت بار وسراسر شرمندگی خلاصمان بکنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز