از سیلاب سرخ قشم تا حبس مسافران تور دبی در هتل‌ها پس از بارش‌های سیل آسا!

جاری شئن سیلاب د امارات و ر مناطق جنوبی کشور-کاماپرس

اتفاقات و باران‌های چند روز اخیر در شهرهای جنوب کشور و امارات مسافران تور دبی، قشم و چابهار را از این شهرها فراری کرده است. بسیاری از مسافران این مقاصد نیز باتوجه‌به این بارش‌های سیل آسا، در حال حاضر عطای سفر را به لقای آن بخشیده‌اند و فعلا از سفر پشیمان شده‌اند. اما چه اتفاقاتی باعث پشیمان شدن مسافران از سفر به این مقاصد شده است؟ آیا قرار است این باران‌های سیل‌آسا در شهرهای نزدیک خلیج فارس ادامه پیدا کند؟ در این شرایط گردشگران حتی ارزان ترین تور دبی را هم رزرو نمی‌کنند.

باران‌های دنباله‌دار تعجب مسافران را برانگیخته است!

باران‌های بهاری و تابستانی، بعضی اوقات در جنوب کشور و شهر دبی و شارجه رخ می‌دهد. اما این نوع باران‌ها و ادامه پیدا کردن آن‌ها همیشگی نبود. به همین علت هم طبیعتا مسئولان هیچ یک از این شهرها آمادگی چنین باران‌هایی را در یک هفته اخیر نداشته‌اند. طبیعتا بارش‌ها باعث بسته شدن معابر شده و رفت‌وآمد را در مسیرهای بین شهری چابهار، قشم و دبی دشوار کرده است. همین موضوع هم باعث متعجب شدن مسافران حاضر در این شهرها شد. البته شدت بارندگی در شهرهای دبی و چابهار بیشتر از چابهار بوده است. با این حال موضوع عجیب اصلی در ساحل هرمز جزیره قشم رخ داده است.

سیلاب رنگی در جزیره هرمز؛ عجیب اما واقعی

بارندگی‌های طولانی باعث سیل در هر شهری می‌شود. اما سیلاب در سواحل سرخ جزیره هرمز به نوع دیگری خودنمایی می‌کند. آب جاری شده‌ی ناشی از بارندگی‌ها در این شهر به رنگ سرخ در آمده است. دلیل این موضوع هم ترکیب خاک سرخ جزیره به دلیل وجود اکسید آهن با آب می‌باشد. در نتیجه سیل در ساحل جزیره هرمز به رنگ قرمز در می‌آید.

رسم توضيحي 2چابهار با سیلاب سمانه جدید در کشور به رنگ خون درآمده است-کاماپرس

چابهار با سیلاب سامانه جدید در کشور به رنگ خون درآمده است

راز آسمان پایتخت

حبس شدن برخی مسافران در هتل‌های دبی

به نظر می‌رسد برخی مسافران تور دبی برای اینکه از این بارش‌های سیل آسا در امان باشند، به محل اقامت خود در هتل‌ها پناه برده‌اند. در واقع به نظر می‌رسد تعداد زیادی از مسافران به جای تفریح در بازارهای روباز شهر دبی یا استراحت در کنار ساحل در اتاق‌های خود حبس شده‌اند. البته همه‌ی هتل‌های دبی هم در حال حاضر برای اقامت مناسب نیستند؛ زیرا خطر بارش‌ها آب‌گرفتگی در برخی از هتل‌های چابهار و دبی را هم تهدید می‌کند. همین موضوع نیز می‌تواند دلیل سفر نکردن به پایتخت تجاری امارات و شهر چابهار، در این روزها باشد.

کدام هتل‌ها در این شرایط امن‌تر هستند؟

پیشنهاد می‌کنیم در این شرایط به فکر اقامت در اقامتگاه‌های بوم‌گردی چابهار یا هتل‌های ساحلی قشم و دبی نباشید. در چابهار به دلیل بارندگی‌های شدید احتمال آب‌گرفتگی حتی تا داخل اقامتگاه‌های بوم‌گردی هم وجود دارد. در قشم، دبی و حتی بازهم خود چابهار نیز اقامت در هتل‌های ساحلی ریسک بسیار زیادی دارد؛ زیرا با وجود این بارندگی‌ها سواحل خلیج فارس نیز از همیشه ناآرام‌تر هستند. پس به شما پیشنهاد می‌کنیم در هتل‌هایی با کمی فاصله از ساحل اقامت داشته باشید.

قیمت مناسب تورها در مقابل شرایط بد جوی

با وجود شرایط پیش آمده جوی، قیمت تور قشم، چابهار و دبی این روزها مناسب‌تر است. هزینه‌ی  پروازها و اقامت در هتل‌ها، به دلیل وضعیت آب‌وهوایی، شرایط نامعلوم امنیتی، ثبات نسبی قیمت ارز و در نهایت کاهش تقاضای سفر پس از تعطیلات کاهش می‌یابد. پس هزینه‌ی سفر شما طبیعتا در این روزها نسبت به قبل پایین‌تر است. اما امکان انجام هیچگونه تفریحی را در این مدت نخواهید داشت.

در صورت سفر در این شرایط چه کاری باید انجام دهید؟

پیشنهاد می‌کنیم حتی در صورت سفر به شهرهای جنوب کشور و امارات در این مدت، از حضور در سواحل و فضاهای روباز شهری خودداری کنید. به‌این‌ترتیب از قرار گرفتن در معرض خطر این باران‌ها در امان هستید. همچنین برای عبور و مرور در این شهرها نیز بهتر است قبل از خارج شدن از محل اقامت‌تان شرایط آب‌وهوایی را بررسی کرده باشید.

معرفی 3 زمان جایگزین برای رزرو تورهای‌ جنوب در بهار

به نظر می‌رسد که از پایان هفته‌ی آینده (پس از پایان هفته اول اردیبهشت) شرایط آب‌وهوایی در جنوب کشور بهبود یابد. پس می‌توانید این زمان را به عنوان سفر به این مقاصد در نظر داشته باشید. همچنین می‌توانید تعطیلات 15 اردیبهشت و 14ام و 15ام خرداد را هم برای سفر انتخاب کنید. اما باید قبل از هرچیز شرایط آب‌وهوایی این شهرها را در تاریخ‌های مذکور در نظر بگیرید. ضمن اینکه قیمت تور به مقصد هر یک از این شهرها در تعطیلات طبیعتا بیشتر از هر ایامی در سال است. در صورتی که قصد سفر به این شهرها در زمانی به غیر از این تاریخ‌ها را دارید، توصیه ما به شما گرفتن مشاوره برای انتخاب زمان مناسب جهت رزرو تور است.

لغو مسافرت های هوایی و زمینی به جنوب کشور تا اطلاع ثانوی-کاماپرس

لغو مسافرت های هوایی و زمینی به جنوب کشور تا اطلاع ثانوی

برای مشاوره رزرو تور، از کجا مشاوره بگیریم؟

پیشنهاد می‌کنیم که برای رزرو تور دبی، قشم و چابهار در هر زمانی از سال به سایت لحظه آخر مراجعه کنید. در این سایت می‌توانید با ثبت درخواست رزرو تور، اقدام به خرید پکیج مسافرتی مدنظرتان کنید. پس از ثبت رزرو کارشناسان آژانس‌های مسافرتی همکار با سایت لحظه آخر با شما تماس گرفته و بعد از ارائه مشاوره، یکی از پکیج‌ها را برای شما رزرو می‌کنند. در نظر داشته باشید که امکان خرید تور اقساطی قشم، دبی و حتی چابهار از طریق سایت لحظه آخر وجود دارد.

انتهای پیام

مرتبط با : لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز