ارزان ترین لپ تاپ های ایسوس ؛ کارآمدترین‌ها با قیمت کمتر از 12 میلیون تومان

لست سکند

در دنیایی که همه چیز، از تحصیل گرفته تا کار مجازی شده است، نیاز به لپ تاپ بیشتر از همیشه احساس می‌شود. اما همانطور که جهان به سمت دیجیتالی شدن پیش می‌رود، در ایران تحریم‌ها باعث اوج گرفتن بی‌سابقه قیمت وسایل دیجیتال، از جمله لپ تاپ شده است. از همین رو، با شروع پاییز و آغاز به کار مدارس و دانشگاه‌ها، معرفی ارزان ترین لپ تاپ ها با کارایی مناسب برای رفع نیازهای روزمره، ضروری به نظر می‌رسد.

به گزارش کاماپرس، یکی از برندهای مطرح و کارآمد لپ تاپ ایسوس است؛ این برند تایوانی همیشه محصولاتش، از رایانه‌های شخصی گرفته تا لپ تاپ های امروزی، زبانزد بوده‌اند و در ایران نیز به علت طراحی حرفه‌ای‌بودن در کنار قیمت مناسب موفق عمل کرده است.

در ادامه این مطلب سه مدل از بهترین و ارزان ترین لپ تاپ های این برند که با بودجه کمتر از 12 میلیون تومان می‌توان خرید، معرفی می‌شوند؛

لپ تاپ ایسوس مدل X543MA-GQ1013

قیمت: 8 میلیون و 700 هزار تومان

راز آسمان پایتخت

می‌توان گفت این لپ تاپ، تقریبا ارزان ترین لپ تاپ ایسوس موجود در بازار است. ایسوس ایکس 543 از پردازنده سلرون، نوع N4000 بهره برده است و یک رم چهار گیگابایتی دارد که توانایی کافی برای انجام کارهای روزمره را در اختیار کاربران می‌گذارد. حافظه داخلی این دستگاه یک ترابایت و پردازنده گرافیکی آن ساخت شرکت اینتل است، اما حافظه گرافیکی مجزا ندارد.

باتری سه سلولی با ظرفیت 33 وات‌ساعت از دیگر ویژگی‌های قابل توجه یک لپ تاپ میان‌رده است که تقریبا تا پنج ساعت دستگاه را روشن نگه می‌دارد. رابط‌های کاربری و پورت‌های این لپ تاپ 8 میلیونی نیز تنوع نسبتا خوبی دارند؛ پورت‌هایی مثل USB 3.0 ،USB 2.0‌ و LAN این مجموعه را تشکیل می‌دهند.

از لحاظ طراحی ظاهری، این لیپ تاپ ارزان نیز مانند دیگر محصولات شرکت ایسوس از پلاستیک ساخته شده است؛ اما کیفیت و استحکامی دارد که به یک بدنه‌ آلومینیومی می‌ماند. هرچند ضخامت بدنه‌اش 27 میلی‌متر و تقریبا زیاد است اما تنها 1.9 کیلوگرم است و می‌توان به راحتی آن را حمل کرد.

اما این لپ تاپ برای فیلم دیدن هم مناسب است! X543MA-GQ1013 یک صفحه نمایش 15.6 اینچی با پنل تی اف تی دارد و کیفیت اچ دی دارد که از روکش مات نیز بهره برده است. به طور کلی این دستگاه، یک لپ تاپ ارزان برای انجام کارهای ابتدایی و خانگی است که باتوجه به قیمتی که دارد، می‌توان روی آن حساب کرد.

اخبار مهم و پربازدید را بخوانید:

لپ تاپ ایسوس مدل E410MA

قیمت: 11 میلیون تومان

دومین لپ‌تاپ از دسته ارزان ترین لپ تاپ های میان رده ایسوس یک لپتاپ نانواج یا همان لپ تاپی با حاشیه‌های نازک است. اما این بارزترین مشخصه ظاهری این لپ تاپ نیست، بلکه ایسوس پیش رو یک 14 اینچی کوچک است که کلیدهای ماشین حساب آن را می‌توان روی صفحه تاچش مشاهده کرد؛ فقط کافی است روی آن ضربه زد تا صفحه لمسی به یک صفحه عددی با نور ال ای دی تبدیل شود.

صفحه نمایش این سری از لپ تاپ های ایسوس کیفیت فول اچ دی دارد و از زاویه دید 178 درجه نیز پشتیبانی می‌کند. روکش مات نمایشگر نور محیط را منعکس نمی‌کند و اینگونه این لپ تاپ به یک دستگاه مناسب برای دیدن فیلم و کارهای روزمره تبدیل می‌شود.

از لحاظ مشخصات سخت‌افزاری باید گفت که ایسوس E410 به پردازنده اینتل پنتیوم از نوع سیلور N5030 مجهز شده است. نوع دیگری از آن با پردازنده سلرون و قیمتی کمی ارزان‌تر نیز وجود دارد. همچنین پردازشگر گرافیکی آن ​​Intel UHD Graphics 600 است که برای کارهای اداری مناسب و قابل قبول است. این لپ تاپ دارای یک رم چهار گیگی و 512 گیگ فضای ذخیره داخلی است.

ای 410، همچنین 1.3 کیلوگرم وزن دارد و لپ‌تاپی سبک محسوب می‌شود که با باتری 42 واتی‌اش، خیال کاربران را از حمل و نقل راحت می‌کند و برای کاربرانی که به دنبالی دستگاهی کوچک برای انجام کارهای روزمره‌اند، مناسب است.

لپ تاپ ایسوس مدل VivoBook R565MA-BR218

قیمت: 11 میلیون 400 هزار تومان

یکی از دیگر لپ تاپ های اقتصادی ایسوس، مدل R565MA است که در سال 2020 رونمایی شد. این مدل باوجود قیمت ارزان، سخت‌افزار مناسبی دارد، پردازنده این مدل از لپ‌تاپ‌های ایسوس پنتیوم N5030 است؛ این پردازنده دارای تنها ۴ هسته حقیقی و با حافظه کش 4 مگابایت برای کارهای روزمره کارایی نسبتا خوبی ارائه می‌دهد.

صفحه نمایش این دستگاه، 15.6 اینچ است و با ضخامت کمتر از 20 میلی‌متر تقریبا 1.8 کیلوگرم وزن دارد. این ویژگی آن را به دستگاهی قابل حمل و نقل دائم تبدیل کرده است.

این مدل ایسوس، یک پورت USB 3.0 و دو پورت USB 2.0 دارد، باتری آن 37 بات ساعت است که 2 تا 4 ساعت از خود مقاومت نشان می‌دهد. همچنین این دستگاه از حافظه داخلی یک ترابایتی بهره می‌برد، رم آن نیز 4 گیگابایت است و با پردازنده گرافیکی اینتل، حافظه گرافیکی مجزا ندارد.

از دیگر ویژگی‌های این لپ تاپ می‌توان به قابلیت ارتقای حافظه و کیبورد با نور پس زمینه اشاره کرد.

یارانه کمک

کارشناسان یارانه کمک آماده پاسخگویی به سوالات شما در زمینه خرابی لپ تاپ و عدم کارایی مناسب آن هستند. گاهی اوقات کارهای به ظاهر ساده ای که ما ناخواسته با لپ تاپ انجام می دهیم موجب خرابی آن می شود؛ از این رو، برای پیداکردن علت خرابی لپ تاپ می توانید با کارشناسان رایانه کمک مشورت کنید.

مرتبط با : ایسوسرایانه کمک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

6 دیدگاه برای “ارزان ترین لپ تاپ های ایسوس ؛ کارآمدترین‌ها با قیمت کمتر از 12 میلیون تومان

    • حامد گفته:

      به نظر من گزینه های خوبی هستند، شاید برند لنوو یا ایسر با این مشخصات قیمت کمتری داشته باشند ولی کیفیت ساخت ایسوس به مراتب بالاتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز