ارزان ترین آپارتمان های 50 تا 100 متر در تهران

بازار مسکن در مناطق مختلف تهران در حال عقب گرد است و قیمت ها با شیب ملایم رو به کاهش گذاشته اما کماکان برای خرید ارزان ترین آپارتمان ها در پایتخت باید به ازای هر متر 15 تا 22 میلیون تومان هزینه کنید.

به گزارش کاماپرس، بر اساس پیش بینی کارشناسان اقتصادی، بازار مسکن این روزها خود را برای ورود به دوره جدیدی از رکود آماده می کند. علت اساسی رکود احتمالی این است که قیمت مسکن از قدرت خرید اغلب اقشار جامعه فاصله بسیار فاحشی پیدا کرده و متقاضیان مصرفی مسکن – کسانی که خانه را به قصد سکونت و نه به قصد سرمایه گذاری و اجاره دادن و … می خرند – نمی توانند با درآمد و پس انداز و تسهیلات بانکی خانه ای حتی کوچک متراژ خریداری کنند.

دنیای اقتصاد در گزارشی به بررسی وضعیت بازار مسکن پرداخته و نوشته است؛ مشاوران املاک عنوان می‌کنند بخش عمده مالکان این آپارتمان‌ها افرادی هستند که گمان می‌کنند اکنون زمان مناسبی برای تبدیل به احسن کردن آپارتمان‌ مسکونی برای مصرف است.

اما درحال‌حاضر در سوی دیگر بازار، تعداد خریداران به‌دلیل کاهش شدید قدرت خرید به‌شدت کم است. این درحالی است که عمده خانه اولی‌ها برای خرید زیربنای ۵۰ تا ۷۰ مترمربع را انتخاب می‌کنند.

همین موضوع باعث شده در معاملات ماهانه، حجم خرید و فروش فایل‌های این گروه متراژی بیش از سایر واحدهای مسکونی با زیربنای بالاتر باشد.

آریاک سفر

آمارهای بانک مرکزی نیز درباره توزیع فراوانی واحدهای مسکونی معامله شده بر حسب سطح زیربنای هرواحد مسکونی در آبان امسال نشان می‌دهد: بیشترین سهم از معاملات انجام شده به واحدهای مسکونی با زیربنای ۶۰ تا ۷۰ مترمربع با سهم ۲/ ۱۵ درصد اختصاص داشته است. همچنین واحدهای دارای زیربنای ۵۰ تا ۶۰ و ۷۰ تا ۸۰ مترمربع به ترتیب با سهم‌های ۱/ ۱۵ و ۱/ ۱۲ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

در جدولی که دنیای اقتصاد منتشر کرده قیمت پیشنهادی مالکان آپارتمان‌های مسکونی با زیربنای کمتر از ۱۰۰ مترمربع در مناطق مختلف شهر تهران ، ارائه شده است که در زیر آن را مشاهده می کنید.

 

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز