اذان صبح فردا 26 فروردین ساعت چند است ؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

پیامبر فرمودند: رمضان ماه خدا و ماهی است که خدواند در آن حسنات را می‌افزاید و گناهان را پاک می‌کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ روز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در ماه پر برکت رمضان مردم به روزه داری امر شده‌اند به همین دلیل در تهران ساعت 5 و 4 دقیقه آغاز روزه‌داری و وقت اقامه نماز ظهر ساعت 13 و 4 دقیقه است. ورامینی‌ها نیز روزه‌شان را باید همانند تهران آغاز کنند ولی اذان ظهر در ورامین یک دقیقه زودتر از تهران گفته می‌شود. البته ساکنان شهریار باید ساعت 5 و 5 دقیقه نیت روزه کنند و ساعت اذان ظهر در آنجا 13 و 6 دقیقه است.

ساکنان تبریز در روز 26 فروردین باید نماز صبح خود را راس ساعت 5 و 18 دقیقه و نماز ظهر را راس ساعت 13 و 25 دقیقه بخوانند. ساکنان مراغه نیز ساعت 5 و 20 دقیقه آغاز روزه‌داریشان است و نماز ظهر در این شهر را باید ساعت 13 و 25 دقیقه خواند. اذان صبح در میانه 5 و 14 دقیقه و اذان ظهر در آنجا راس ساعت 13 و 19 دقیقه است.

در روایات و احادیث به نماز اول وقت توصیه‌های بسیاری شده بنابراین افرادی که در مشهد هستند ساعت 4 و نیم باید نماز صبح خود را اقامه کنند و اذان ظهر در این شهر 12 و 32 دقیقه پخش می‌شود. نیشابوری‌ها نماز صبح اول وقت خودر را باید راس ساعت 4 و33 دقیقه و نماز ظهرشان را 12 و 35 دقیقه بخوانند. ساعت 4 و 28 دقیقه اذان صبح تربت جام پخش خواهد شد و ساعت 12 و 28 دقیقه نیز اذان ظهر در این شهر پخش می‌شود.

راز آسمان پایتخت

امام صادق فرموده‌اند سه چیز باعث از بین رفتن فراموشی و ازدیاد حافظه می‌شود؛ قرآن خواندن، مسواک زدن و روزه گرفتن.

بنابر حدیث امام صادق و تاکید بر روزه گرفتن، آغاز روزه داری در کرمان 4 و 53 دقیقه ووقت اقامه نماز ظهر در این شهر راس ساعت 12 و 42 دقیقه خواهد بود. اذان صبح در رفسنجان ساعت 4 و 57 دقیقه و اذان ظهر در این شهر 12 و 46 دقیقه اعلام شده است. همچنین سیرجانی‌ها پس از ساعت 5 صبح باید روزه خود را آغاز کنند و وقت اقامه نماز ظهر در این شهر راس ساعت 12 و 47 دقیقه است.

در این ماه به خواندن قرآن بسیار توصیه شده است تا جایی که امام رضا فرموده‌اند کسی که در ماه رمضان آیه‌ای از کتاب خدا را بخواند همانند کسی است که در ماه‌های دیگر قرآن را ختم کرده است.

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز