احتمال ریزش دلار جدی تر شد

فعالان بازار سرمایه پیش بینی می کنند ،تمدید بررسی FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام باعث ریزش دوباره قیمت دلار می شود.

به گزارش کاماپرس، لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس‌جمهوری از موافقت رهبر معظم انقلاب با درخواست دولت برای تمدید مهلت بررسی لوایح اف‌ای‌تی‌اف» در مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد.گفته می شود خبر بررسی FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام در دو بازار موازی، دو تاثیر متفاوت به جا می گذارد.

کارشناسان اقتصادی معتقدند این خبر باعث می شود قیمتها در بازار ارز با کاهش روبرو شود، اما در بازار بورس به رشد شاخص ها کمک می کند.
در روز گذشته قیمت دلار در بازار به ۲۵۹۰۰ تومان و دلار صرافی ملی به ۲۵۸۵۰ کاهش یافته بود.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

برخورد قضایی در بازار ارز، اظهارات با سیگنال‌های اطمینان‌بخش از سوی مسئولان و اعلام بهبود رشد اقتصادی کشور از جمله اخباری بود که احتمالا اثر ارزانی بر بازار ارز داشته باشند. حال در کنار این اخبار می‌توان به خبر مهم درباره fatf هم اشاره کرد که احتمالا کاهش قیمت دلار را تشدید می کند.

آریاک سفر

روند نزولی دلار به طلا و سکه هم سرایت می کند

در بازار طلا نیز روز گذشته دبیر هیات مدیره اتحادیه طلای تهران گفته بود:« اگر فردا قیمت انس جهانی طلا و قیمت دلار کاهش یابد، احتمالا قیمت طلا و سکه ارزان می‌شود. در یک هفته گذشته تقاضا برای خرید مصنوعات طلا و سکه به پایین‌ترین حد خود رسیده است. عدم تقاضا برای خرید طلا و سکه باعث شده که از ابتدای هفته قیمت طلا و سکه مجددا ارزان شود.»

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار ارز و دلار، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

به گزارش تجارت نیوز، اما در بازار سهام امیدها برای صعودی‌تر شدن شاخص بیشتر شده است. علی خسروشاهی و عباس علی حقانی‌سب از جمله کارشناسانی هستند که در روزهای اخیر در گفتگو با تجارت‌نیوز از مثبت بودن روند شاخص بورس در روزهای آینده سخن گفته‌اند. سوالی که مطرح می شود این است که بازارها طبق انتظار عمل می کنند و همزمان با افت احتمالی قیمت دلار و طلا، بازار سهام روند صعودی خود را ادامه می دهد؟

نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز