سقوط 450 تومانی دلار در 3 روز اول هفته جاری

لست سکند

بر اساس گزارش رسانه ها قیمت دلار امروز دوشنبه 24 آذرماه 99 نیز 100 تومان کاهش یافت تا افت نرخ اسکناس آمریکایی در برابر ریال در سه روز ابتدایی هفته جاری به 450 تومان برسد.

به گزارش کاماپرس، با وجود آن که دلار در سه روز اخیر 450 تومان از ارزش خود را از دست داده اما پیش بینی این که فردا نیز روند قیمت این ارز پرتقاضا در بازار کاهشی خواهد بود یا خیر به سادگی ممکن نیست.

از نظر پارامترهای بنیادی تقاضا در بازار طی روزهای اخیر همچون روال همیشه با نزدیک شدن به کریسمس افزایشی بوده اما عرضه نیز به اندازه کافی در بازار وجود داشته و قیمت دچار کشش افزایشی نشده است.

از نظر تحولات سیاسی، اعدام روح الله زم روابط سیاسی ایران و اتحادیه اروپا را متشنج کرده و از عربستان نیز خبر رسیده که یک نفتکش در سواحل جده مورد حمله قرار گرفته است. این تحولات می تواند جهت نزولی فعلی بازار ارز را معکوس کند.

بنا به اعلام دنیای اقتصاد قیمت دلار در بازار آزاد، امروز دوشنبه با افت 100 تومانی به ۲۵,۶۵۰ (بیست و پنج هزار و ششصد و پنجاه ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۳۹ درصدی داشته است.

راز آسمان پایتخت

قیمت دلار در بازار متشکل امروز با کاهش ۰.۵۵ درصدی، از ۲۵,۵۰۹ (بیست و پنج هزار و پانصد و نه ) تومان به ۲۵,۳۷۰ (بیست و پنج هزار و سیصد و هفتاد) تومان رسید.

یورو گران شد

یورو در بازار آزاد امروز افزایشی بوده که علت آن می تواند متشنج شدن روابط ایران و کشورهای اروپایی باشد. وزارت خارجه ایران دیروز سفیر فرانسه را نیز در اعتراض به بیانیه تند این کشور در واکنش به اعدام روح الله زم احضار کرده است. نرخ یورو امروز به ۳۱,۲۵۵ (سی و یک هزار و دویست و پنجاه و پنج ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۱۵ درصدی داشته است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار ارز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز