اجاره خانه در شهرهای بزرگ دنیا چقدر است؟

اخیرا گرانی قیمت اجاره خانه در شهرهای شرق آسیا از اروپا و آمریکا نیز بیشتر شده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از ایسنا، با شیوع ویروس کرونا در جهان، سرمایه‌گذاری در مسکن بسیار شدید شد و برخی مناطق مثل هنگ کنگ چین، آمریکا و کانادا رکورد قیمت خانه را شکستند.

اجاره خانه نیز در برخی کشورها افزایش چشم‌گیری داشته است. در ادامه این مطلب به متوسط قیمت یک آپارتمان دوخوابه زیر 10 سال ساخت در هفته نخست نوامبر- بین ۱۰ تا ۱۶ آبان ماه- بر اساس دلار پرداخته شده است.

اطلاع از اجاره بهای خانه و اخبار مرتبط:

آریاک سفر

متوسط قیمت مسکن در مرکز شهر لس‌آنجلس دو هزار و 900 دلار است. اگر فردی در مرکز شهر شیکاگو آمریکا بخواهد خانه اجاره کند باید هزار و 600 دلار بپردازد. البته در نیویورک آمریکا متوسط قیمت اجاره مسکن با شرایط گفته شده دو هزار و 800 دلار است.

متوسط قیمت اجاره مسکن در تورنتو کانادا نیز اخیرا به ماهی دو هزار و 400 دلار افزایش یافته است.

در اروپا، کرایه خانه در لندن انگلیس به طور متوسط ماهی دو هزار و 700 دلار هزینه دارد. اما قیمت اجاره خانه در مرکز فرانسه کمی بیشتر از این است و مستاجران باید ماهانه 3 هزار دلار بپردازند. بر اساس گزارش‌ها، اجاره خانه در ژنو سوئیس نیز 2 هزار و 700 دلار هر ماه خرج روی دست مستاجر می‌گذارد.

ظاهرا این نرخ در آلمان پایین‌تر از سایر کشورهای اروپایی است؛ متوسط قیمت اجاره‌بهای مسکن در برلین آلمان هزار و 300 دلار گزارش شده است.

در میان شهرهای مختلف کشورهای آسیایی، اگر فردی بخواهد در سنگاپور اجاره‌نشینی کند، هر ماه به طور متوسط مجبور به پرداخت 3 هزار و 800 دلار خواهد شد.

البته نرخ اجاره بها در توکیو ژاپن هزار دلار کمتر از سنگاپور است و افراد با ماهی 2 هزار و 800 دلار می‌توانند خانه اجاره کنند. در چین اوضاع مثل ایران است و هزینه سکونت در شهرهای کوچک و بزرگ تفاوت زیادی با هم دارد. مثلا اگر خانواده‌ای بخواهند در شانگهای چین مستقر شوند، می‌توانند با پرداخت هزار و ۲۰۰ دلار در یک آپارتمان دو خوابه ساکن شوند. اما اگر همین خانواده قصد سکونت در هنگ‌کنگ را داشته باشند، باید به طور متوسط هر ماه 3 هزار و 700 دلار اجاره خانه بپردازند.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز