اثربخشی 90 درصدی قرص فایزر علیه کرونا

لست سکند

شرکت فایزر اعلام کرده است تجزیه و تحلیل نهایی قرص ضد ویروسی کرونا نشان از اثربخشی 90 درصدی آن در جلوگیری از بستری شدن و مرگ در بیماران پرخطر دارد و همچنین داده‌های آزمایشگاهی از اثربخشی این قرص در برابر سویه جدید اومیکرون خبر می‌دهند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بهداشت و سلامت، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به نقل از الجزیره، یک داروساز آمریکایی در روز سه شنبه گذشته  اظهار داشت که داروی خوراکی کووید 19 براساس نتایج به دست آمده از میان 1200 نفر در ماه گذشته حدود 89 تا 90 درصد از بستری و مرگ جلوگیری کرده است. این در حالی است که تعداد آزمایش شوندگان در روز سه شنبه شامل هزار نفر دیگر نیز می‌شد که هیچ‌کدام از آزمایش شوندگان در این مرحله فوت نکرد. این قرص بعد از شروع علامت به مدت 5 روز و هر 12 ساعت  مصرف می‌شود.

ضمنا در نتایج منتشره از دومین آزمایش قرص کرونا فایزر نشان می‌دهد، این دارو  میزان بستری شدن در بیمارستان را تقریباً 70 درصد در حدود 600 نفر بزرگسال در گروه خطر استاندارد کاهش داده است.

راز آسمان پایتخت

لازم به ذکر است، بنا بر گفته شرکت فایزر، این شرکت می‌تواند در سال جاری تا 180 هزار دوره درمانی  داشته باشد و قصد دارد حداقل 80 میلیون دوره دیگر را در سال 2022 تولید کند. به نظرمی‌رسد، شرکت فایزر به دنبال کشف واریانت‌ ها و سویه های جدید این ویروس مانند اومیکرون و افزایش تقاضا برای داروهای خوراکی ضد ویروسی در پی افزایش و توسعه صادرات این دارو است.

فایزر که  به تولید یکی از واکسن‌های پیشرو کووید-۱۹ با شریک آلمانی بیون‌تک می‌پردازد، توافق خود را مبنی بر صدور مجوز برای تولید نسخه‌های این دارو توسط تولیدکنندگان ژنریک برای عرضه در ۹۵ کشور کم ‌درآمد و متوسط ​​از طریق قرارداد با گروه بین‌المللی سلامت عمومی اعلام کرده است. به هر روی مطابق اظهارات نمایندگان شرکت فایزر انتظار می‌رود که برای سال آینده این دارو عمدتا توسط خود شرکت فایزر تولید شود. دولت ایالات متحده پیش‌تر خرید 10 میلیون دوره داروی فایزر را به مبلغ 5.29 میلیارد دلار تضمین کرده است.

 

در حال حاضر، داروهای خوراکی در مقایسه با واکسن‌ها از اهمیت زیادی برخوردارند، زیرا دادن داروی خوارکی به افراد مبتلا بسیار آسان‌تر از داروهایی چون آنتی‌بادی‌های مونوکلونال است که باید به افراد تزریق شوند.

مرتبط با : فایزر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز