ابهامات جدید در ماجرای ترخیص لوازم خانگی بوش

در بازار به راحتی می توان لوازم خانگی بوش با ضمانت نامه خریداری کرد، اگر واردات  این برند ممنوع است پس این محصولات دربازار از کجا وارد می شوند و اگر واردات آزاد است چرا چند کانتینر لوازم خانگی بوش به تازگی متوقف شده اند؟

به گزارش کاماپرس، برخی از فروشندگان لوازم خانگی بوش می گویند این کالاها را قبلا وارد کرده اند و در حال حاضر این امکان وجود ندارد، چون کالاها دارای شناسه هم هستند نمی توانیم بگوییم که قاچاق وارد کشور شده اند.

ایسنا نوشت، در حالی که بیش از دو سال از ممنوعیت واردات لوازم خانگی می‌گذرد، مدتی پیش با رای دیوان عدالت اداری، ۴۲۰ کانتینر لوزام خانگی بوش در گمرک شهید رجایی آماده ترخیص شد؛ ‌به طوری که ثبت سفارش و تایید منشأ ارز آن که گفته می شد نیمایی است انجام شده بود؛ هر چند که وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) تامین ارز نیمایی را تایید نکرد اما در نهایت گمرک اعلام کرد که ترخیص این محموله لوازم خانگی به دلیل ایرادات وارده متوقف شده است.

در این میان اما شواهدی وجود دارد که احتمال ترخیص لوازم خانگی بوش در زمان ممنوعیت را مطرح می‌کند.

ابتدا باید به این موضوع اشاره شود که طبق اعلام تحادیه فروشندگان لوازم خانگی، خریداران می‌توانند با ارسال شناسه کالای مورد نظر خود به سامانه *۴*۷۷۷۷# مشخصات کالا از جمله شرکت تولیدی آن را دریافت کنند و مطئن شوند که کالا از راه قاچاق به کشور وارد نشده است. همچنین اگر کالای خارجی در بازار با ضمانتنامه‌های قید شده در سایت اتحادیه به فروش برسد این کالا قاچاق نیست.

آریاک سفر

ابهام در زمان واردات

چگونه با وجود ممنوعیت کالا آن‌ها محصولات خود را با ضمانتنامه عرضه می‌کنند؟ برخی از نمایندگی‌ها اظهار کردند که ممنوعیت واردات ارتباطی با گارانتی ندارد و گارانتی مربوط به داخل کشور است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

برخی از سایت‌های فروش لوازم خانگی شناسه کالا را نیز درج کرده‌اند و ارسال شناسه به سامانه یاد شده نشان می‌دهد که کالا به شکل قانونی به کشور وارد شده است، اما زمان آن مشخص نیست. بنابراین لازم است مشخص شود که کالاهای برند لوازم خانگی بوش که در حال حاضر در بازار به فروش می‌رسد چه زمانی به کشور وارد شده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

 

 

 

مرتبط با : بوش
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز