آیا واقعا متقاضیان مسکن در تهران به دنبال خرید هستند؟

این ماه برخلاف دو ماه اخیر، افراد بیشتری به منظور بازدید حضوری به بنگاه‌ها رفتند. به نظر می‌رسد افراد تا قبل از این ماه فقط به دنبال آگاهی از قیمت خانه بودند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار مسکن، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، طی چند ماه اخیر مسائلی مثل شیوع گونه جدیدی از ویروس کرونا و افزایش قابل توجه نرخ مسکن باعث شد تا تعداد مشتریان بنگاه‌های ملکی کاهش محسوسی داشته باشد. اما به گزارش تجارت نیوز، اکنون آمار متقاضیان خرید مسکن بالا رفته و حتی افرادی که تمایل به خرید دارند به شکل حضوری به واسطه‌ها مراجعه کرده و درباره فایل‌های مورد نظر خود جست و جو می‌کنند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

به نظر می‌رسد از ابتدای بهمن ماه میزان مراجعه کنندگان حضوری برای بازدید از ملک‌های مرکز شهر بیشتر شود. به دلیل قیمت‌های نجومی املاک در مناطق یک و سه تهران و محله‌های لوکس این شهر، هنوز تعداد متقاضیان آن‌ها زیاد نشده است.

اعلام متوسط قیمت هر متر مسکن در تهران

ایسنا اخیرا در گزارشی میانگین قیمت هر مترمربع مسکن را در تهران منتشر کرد. طبق این گزارش، در 26 روز ابتدایی دی ماه سال جاری، متوسط قیمت‌های پیشنهادی در شهر تهران به ازای هر مترمربع، 51 میلیون و 700 هزار تومان بود.

براساس بررسی‌های به عمل آمده از 219 محله در میان 370 محله شهر تهران، قیمت پیشنهادی مسکن تنها در 11.8 درصد از محله‌ها بالاتر از متوسط و در دیگر محلات هم از میانگین متوسط پایین‌تر بود. در واقع قیمت پیشنهادی مسکن در 64 درصد از محله‌های شهر تهران زیر 30 میلیون تومان برآورد شد.

طبق آمار و اطلاعات موجود درباره معاملات مسکن تهران طی مدت زمان مذکور، محله‌های ارزان قیمت سهم بالایی داشتند و خرید مسکن در این مناطق به مراتب بیشتر از دیگر محله‌های شهر تهران بود. مطابق این گزارش، 140 محله ارزان قیمت در تهران وجود دارد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز