آیا سفر به ترکیه ممنوع شده است؟

علی‌رغم اعلام مدیرکل ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مبنی بر ممنوعیت ورود به ترکیه، به نظر می‌رسد امکان سفر به این کشور از طریق مرزهای هوایی وجود دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ گردشگری، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بنا بر ظهارات جواد هدایتی ضمن اعلام ممنوعیت ورود اتباع خارجی از کشورهای اروپایی انگلیس، فرانسه، دانمارک و نروژ به ایران، مبنی بر بسته بودن تمام مرزهای زمینی ترکیه برای اتباع ایرانی به جهت سفرهای گردشگری، ورود به ترکیه  تا اطلاع ثانوی برای ایرانیان ممنوع اعلام شده بود.

ضمنا جواد هدایتی به این موضوع نیز اشاره کرده بود که در حال حاضر امکان ورود به ترکیه تنها برای گروه‌های هفت‌گانه اعلام شده مانند دیپلمات‌ها، دانشجوها، دو تابعیتی‌ها و … فراهم است.

آریاک سفر

اما چند روز پیش با توجه به اشاره جواد هدایتی بر بسته بودن مرزهای زمینی و همچنین تاکید ابلاغیه منتشر شده در 28 آذر ماه سال جاری بر ممنوعیت از سفر از طریق راه‌های زمینی، گمانه‌زنی‌های مبنی بر آزاد بودن سفرهای گردشگری به ترکیه از طریق مرزهای هوایی شکل گرفت.

همچنین گفته می‌شود که با اعتراض آژانس‌های گردشگری به این اقدامات و در نتیجه مذاکرات و رایزنی‌هایی که عزت‌الله ضرغامی با این آژانس‌های هوایی داشته است، لغو ممنوعیت سفرهوایی گردشگران اعلام شد. به این ترتیب سفرهای گردشگری تنها از مرز زمینی و دریایی ممنوع اعلام شد و مرزهای هوایی برای مقاصد گردشگری همچنان باز است.

در هر حال با توجه به این‌که هنوز حدس و گمان‌هایی مبنی بر ممنوعیت سفر به قصد گردشگری به ترکیه وجود دارد، به نظر می‌رسد که امکان سفر این کشور به عنوان گردشگر و توریست از طریق هواپیما و راه‌های هواپیمایی وجود دارد.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز