آیا خرید ظرفشویی دست دوم به صرفه است؟

شستن ظرف‌ها شاید یکی از کارهای دشوار خانه محسوب شود. مخصوصا اگر اهالی خانه مدت زمان زیادی بیرون از منزل و شاغل باشند. اما استفاده از ماشین ظرفشویی این شرایط را آسان‌تر کرده است.

البته با افزایش مداوم قیمت لوازم خانگی، خرید بسیاری از وسایل جدید و به‌روز سخت شده است. اما در این شرایط هم به کارگیری لوازم خانگی دست دوم راه حل مناسبی به نظر می‌رسد. خرید یک ماشین ظرفشویی دست دوم از مدل نو و آکبند آن برای خانواده‌های با درآمد متوسط صرفه بیشتری دارد. اما برای خرید این وسیله بهتر است چند نکته را مدنظر داشت تا از پرداخت هزینه‌های اضافی جلوگیری شود. در ادامه این گزارش کاماپرس اطلاعات لازم را برای خرید ماشین ظرفشویی دست دوم بیان می‌کند؛

توجه به ظرفیت ماشین ظرفشویی و سال ساخت آن

خانواده‌ها برای خرید ماشین ظرفشویی دست دوم باید به ویژگی‌هایی مثل تعداد افراد خانوار و میزان کارآیی این وسیله توجه کنند. معمولا ماشین های ظرفشویی به صورت 6 تا 8 نفره رومیزی، 12 نفره و 14 نفره ساخته می‌شوند. مدل اول برای خانواده‌های کم جمعیت مناسب است. 12 نفره و 14 نفره برای خانوارهای پرجمعیت و اهل مهمانی کارآیی بیشتری دارد.

طبق معمول برای خرید هر وسیله دست دومی باید سال ساخت آن را مورد توجه قرار داد. معمولا اهل فن به متقاضیان این دستگاه توصیه می‌کنند دنبال مدلی باشند که بیشتر از سه سال از زمان تولید آن نگذشته باشد. چون احتمال آسیب یا تعویض قطعات داخلی در آینده کمتر می‌شود. در این حالت کارت گارانتی هم نشان خوبی از سال ساخت ماشین ظرفشویی است. اگر هنوز از گارانتی وسیله باقی مانده باشد، یعنی مدت زمان زیادی از تولید این وسیله نگذشته و اطمینان خاطر بیشتری درباره استفاده از آن وجود دارد.

آریاک سفر

اخبار مرتبط را بخوانید؛

ویژگی های ظاهری ماشین ظرفشویی

توجه به مواردی مثل نداشتن فرورفتگی ظاهری، داشتن برخی امکانات مثل فیلتر غذا و آسیاب خردکن و آب گرمکن، مصرف کم آب و … به متقاضیان ماشین ظرفشویی دست دوم توصیه می‌شود. افراد در خرید این گونه وسایل باید به نحوه باز و بسته شدن درِ آن توجه کنند که مشکل خاصی نداشته باشد. در صورتی که در به طور کامل بسته نمی‌شود، علت را از فروشنده جویا شوید تا بعدا مسئله‌ای به وجود نیاید.

قبل از خرید هر نوع وسیله برقی نو و دست دوم بهتر است غملکرد آن تست شود؛ این موضوع در مورد لوازم برقی دست دوم اهمیت بیشتری دارد. با تست کردن ماشین ظرفشویی نیز، بسیاری موارد مثل صدای آن، میزان لرزش، عملکرد آب پاش‌ها، مخزن، قفسه و … به خوبی مشاهده می‌شود. بهتر است برای امتحان ماشین ظرفشویی دست دوم از فروشنده بخواهید چند ظرف کثیف داخل قفسه‌ها قرار دهد و با انتخاب سریع‌ترین برنامه شستشو، می‌توانید عملکرد دستگاه را به طور کامل بررسی کنید.

مشورت با اهل فن برای خرید ماشین ظرفشویی دست دوم

معمولا به خریداران ماشین ظرفشویی دست دوم توصیه می‌شود برای خرید با یک کارشناس لوازم خانگی یا افراد باسابقه مشورت کنند. این کار باعث می‌شود تا افراد به راحتی متوجه تعمیر یا تعویض قطعات ماشین ظرفشویی، به خصوص موتور آن شوند. در صورتی که دستگاه تعمیری باشد، خرید آن معقول به نظر نمی‌رسد. چون متخصصان معتقدند دستگاهی که یکبار تعمیر شده احتمال خراب شدن دوباره آن بیشتر خواهد بود.

مدل‌های مختلف ماشین ظرفشویی با برندهای متنوع در بازار موجود است. برای داشتن مدل دست دوم این دستگاه‌ها، خرید از برندهایی که توانسته‌اند محصولات خود را با کیفیت بالا و جلب نظر نسبی ارائه دهند بسیار توصیه می‌شود. در این خصوص انجام تحقیقات، پرسیدن نظر اشخاص و… موثر است. در حال حاضر دست دوم ماشین ظرفشویی برندهای شناخته شده‌ای مثل سامسونگ و ال جی در بازار عرضه می‌شود.

ماشین ظرفشویی دست دوم کووی

قیمت تقریبی 5 میلیون تومان

در حال حاضر آکبند این مدل ماشین ظرفشویی رومیزی در بازار موجود نیست اما ویژگی‌هایی مانند قفل در مناسب، تایمر و برنامه‌های متنوع شستشو دارد. در موقع خرید نوع دست دوم این دستگاه حتما باید به نکات ذکر شده را در نظر گرفت. این دستگاه آب گرم کن و دو سبد برای شست و شوی ظرف دارد. ظرفیت این ماشین 8 نفره است.

ماشین ظرفشویی دست دوم ال جی مدل WZ-6807WFL

قیمت تقریبی 6 میلیون و 500 هزار تومان

این مدل هم دارای مواردی مثل آبکشی اضافی، برنامه‌های مختلف برای شست و شو، آبگرمکن، کنترل الکترونیکی و مواردی از این قبیل است. ضمن اینکه قفل Aqua و تنظیم ارتفاع را هم دارد. ظرفیت این مدل ماشین ظرفشویی کم صدا 14 نفره است.

مرتبط با : ال جیسامسونگ
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز