آیا بازار بورس آماده رکود طولانی می شود؟

شاخص کل بورس امروز هم نزولی بود و برای دهمین روز متوالی پول حقیقی از بورس خارج شد. این شاخص 35 هزار و 349 واحد نسبت به دیروز کم شد و به مرز یک میلیون و 340 هزار و 319 واحدی رسید. شاخص کل هم وزن نیز در مقایسه با دیروز 10 هزار و 444 واحد افت پیدا کرد و در محدوده 359 هزار و 979 واحدی قرار گرفت. ادامه دار بودن این روند کارشناسان بورس را هم نسبت به آینده این بازار ناامید کرده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، مهدی حاجی‌وند، کارشناس بورس و سرمایه، معتقد است که احتمالا بازار سرمایه خود را برای یک رکود طولانی مدت آماده می‌کند. به گفته حاجی‌وند، علی رغم ثبات نرخ دلار، قیمت جهانی نفت و کامودیتی‌ها، بازار سرمایه همچنان در شرایط ناپایداری به سر می‌برد. به نظر دلیل عدم رشد و ثبات بازار بورس به فروش اوراق بدهی توسط دولت باز می‌گردد. البته این تنها روش پیش روی دولت برای کسری بودجه است که ضرر به بازار سرمایه وارد می‌کند.

این کارشناس بازار سرمایه درباره شرایط آینده بازار بورس چندان دیدگاه خوشایندی نداشته و اعتقاد دارد که تنها یک معجزه می‌تواند بازار سرمایه را در کوتاه مدت به شرایط خوبی برساند. به نظر بورس خود را برای یک رکود طولانی مدت آماده می‌کند. البته اگر دولت یک عزم و اراده جدی در خصوص حمایت از بازار سرمایه داشته باشد، شاید اوضاع بازار از این شرایط کم‌رمق عبور کند. به هر حال گویا همه چیز به تصمیمات دولت درباره حمایت از این بخش بستگی دارد.

آریاک سفر

اخبار روز بورسی را پی بگیرید:

چقدر پول حقیقی از بورس خارج شد؟

امروز 626 هزار و 771 معامله به ارزش 61 هزار و 843 میلیارد ریال در بازار بورس انجام شد. نمادهای «فولاد»، «فملی» و «پارسان» بیشترین اثر منفی را روی شاخص کل بورس داشتند. طی روز جاری هزار و 368 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد که نسبت به روز شنبه 41 درصد رشد داشته است.

مرتبط با : سازمان بورس
نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز