پیش بینی روند رشد رمز ارز سولانا در سال 2024

رمز ارز سولانا
لست سکند

سولانا یکی از رمزارزهایی است که در سال 2023 رشد بسیار خوبی داشت. شاید برای بسیاری از افراد باورکردنی نباشد اما سولانا در طول یک سال گذشته بیش از 500 درصد رشد قیمتی را تجربه کرده و هنوز هم بیشتر سرمایه‌گذاران انتظار رشد نجومی دیگری از این ارز دارند.

برای دیدن بهترین ایده های هدیه روز مرد اینجا کلیک کنید.

کاماپرس در این گزارش ضمن معرفی رمز ارز سولانا، این ارز را از نظر قیمتی مورد بررسی قرار داده است.

رمز ارز سولانا

ارز دیجیتال سولانا که با نام اختصاری SOL نمایش داده می‌شود، یکی از رمزارزهای اصلی در بازار است و هم اکنون جایگاه پنجم را از نظر ارزش بازار در بین ارزهای مختلف دارد. سولانا به منظور ارائه راه حل‌های مالی غیر متمرکز موسوم به DeFi به وجود آمده و در مدت کمی با پروژه‌های تعریف شده مناسب، اعتماد سرمایه‌گذاران این بازار را به خود جلب کرده است.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

طرفداران این رمزارز از آن به عنوان قاتل اتریوم نام می‌برند و اعتقاد دارند که روزی سولانا، جایگاه کنونی اتریوم را تصاحب خواهد کرد. سولانا برخلاف بیت کوین قابل استخراج نیست و مبتنی بر روش اثبات سهام است. برای داشتن این رمز ارز تنها راه خرید آن است.

سولانا

از 30 دلار تا 121 دلار در طول یک سال

سولانا که قبل از سال 2023 روند نزولی داشت، سال گذشته را با قیمت 30 دلار آغاز کرد اما توانست تا قبل از پایان سال 2023 قیمت خود را به بالای 121 دلار برساند. اگرچه با آغاز سال 2024 قیمت این رمزارز تا حدود 95 دلار ریزش کرده، اما روند صعودی سولانا همچنان حفظ شده است. این رمزارز در سال گذشته موفق شد خود را در جدول رمزارزها نیز بالا کشیده و از نظر ارزش بازار از ارزی مانند XRP هم سبقت بگیرد.

سقف قیمتی سولانا

سولانا سقف قیمتی به مراتب بالاتری از سقف سال 2023 خود دارد. این رمز ارز در سال 2021 تا نزدیک 260 دلار صعود کرده بود و موفق به ثبت سقف قیمتی 259.96 دلاری شده بود. اگرچه طرفداران سولانا در طول 2 سال گذشته تلاش زیادی برای رسیدن به این سقف تاریخی انجام داده اند اما در سال 2023 تنها تا میانه راه را طی کردند. سولانا برای رسیدن دوباره به سقف تاریخی خود نیاز دارد که روند کنونی صعودی را در سال 2024 نیز ادامه دهد.

چارت سولانا

آیا سولانا شانس رسیدن دوباره به سقف قیمتی 2021 را دارد؟

اگرچه سولانا در سال 2021 موفق به ثبت سقف تاریخی خود شد اما بلافاصله بعد از آن یک سقوط وحشتناک تا 10 دلار را تجربه کرد. برخی از تحلیل‌گران معتقدند که سولانا روند کنونی خود را ادامه خواهد داد و تنها با حدود 150 درصد افزایش می‌تواند به سقف تاریخی‌اش برسد. اما برخی دیگر از افراد نیز با شک و شبهه به این موضوع نگاه می‌کنند و انتظار دارند که سولانا اصلاح قیمتی قابل توجهی را از نقطه کنونی خود داشته باشد.

سرمایه گذاری بیشتر می‌تواند سولانا را در سال 2024 به سقف برساند اما این موضوع بستگی به روند قیمتی بیت کوین و وضعیت کلی بازار و اقتصاد جهان در سال جدید خواهد داشت. شاید با رویداد هاوینگ بیت کوین، سولانا نیز به عنوان پنجمین رمز ارز بزرگ بازار با جهش یک باره قیمتی روبرو شده و حتی این پتانسیل را داشته باشد که از سقف تاریخی خود عبور کرده و سقف جدیدی را به ثبت برساند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز