آمار جدید مرگ و میر ناشی از مشروبات الکلی اعلام شد

یک مقام مسئول در پزشکی قانونی با اعلام رشد 142 درصدی تلفات ناشی از مصرف مشروبات الکلی از فوت 627 نفر بر اثر نوشیدن مشروبات الکلی در سال گذشته خبر داد.

به گزارش کاماپرس، با وجود هشدارهای مکرر پزشکان و مراجع بهداشت و سلامت داخلی و خارجی مبنی بر بی اثر بودن نوشیدن مشروبات الکلی بر ایمنی در برابر ویروس کرونا، مصرف نوشیدنی های الکلی در اواخر سال گذشته رشد فزاینده ای داشت و انواع تقلبی این مشروبات تلفات فراوانی ایجاد کرد. تازه‌ترین آمارهای پزشکی قانونی نیز موید افزایش شدید تلفات ناشی از مصرف مشروبات الکلی در سال گذشته است. این درحالیست که آمار دقیقی از مصرف کنندگان مشروبات الکلی در کشور وجود ندارد.

بنا به اعلام یورونیوزفارسی، عباس مسجدی آرانی، رئیس سازمان پزشکی قانونی ایران امروز شنبه ۲۰ ژوئن (۳۱ خرداد) در گزارشی اعلام کرد که ۶۲۷ نفر در سال گذشته در اثر مصرف الکل جان خود را از دست دادند که نسبت به سال قبل از آن یعنی سال ۱۳۹۷، رشد ۱۴۲ درصدی داشته است.

سال گذشته حسین حسنیان، مشاور علمی وزارت بهداشت ایران گفته بود که در برخی استان‌ها از جمله خوزستان و فارس آمار مرگ و میر در اثر مصرف الکل متانول از آمار مرگ و میر بر اثر ابتلا به ویروس‌کرونا پیشی گرفته است.

رشد 12/5 درصدی آمار کودک آزاری 

آریاک سفر

علاوه بر این با وجود ممنوعیت مصرف الکل در ایران، شواهد حاکی از روند رو به رشد مصرف این نوشیدنی است ولی آمار رسمی محدودی که در این باره وجود دارد.

رئیس سازمان پزشکی قانونی ایران آمار دیگری نیز در حوزه‌های دیگر از جمله کودک آزاری در ایران را نیز اعلام کرد. وی گفت: «در حوزه کودک آزاری نیز ۲۴۸۸ پرونده با رشد ۱۲.۵ درصدی داشتیم.»

آقای مسجدی درباره آمار خودکشی نیز گفت:« ۵۱۴۳ نفر در سال ۹۸ خودکشی کردند که نسبت به سال قبل از آن رشد هشت دهم درصدی داشته است.»

 

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز