آل اسحاق: انحصار خودروسازی، عامل پررویی مزمن در تعیین قیمت!

تورهای مسافرتی لحظه آخر

وزیر بازرگانی دولت سازندگی ضمن انتقاد از نحوه برخورد دولت با خودروسازان، از ضعف خودروسازی‌ها و همچنین کیفیت خودروهای تولیدی اظهار نارضایتی کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از فارس، بنابر اظهارات یحیی آل اسحاق، با توجه به نرخ ارز 30 هزار تومانی، قیمت پراید در بازار باید نزدیک به 50 میلیون تومان باشد؛ این در حالی است که خودروسازان این خودرو را علی‌رغم خسارات جانی ناشی از آن نزدیک به 150 میلیون تومان به فروش می‌رسانند.

آل اسحاق همچنین به تحمل حمایت‌ها و تعرفه‌های 90 درصدی نظام و ملت از خودروسازان در حالی اشاره کرد که این خودروسازان در حال حاضر نزدیک به 80 هزار میلیارد تومان بدهی به نظام بانکی دارند.

وزیر سابق بازرگانی همچنین ضمن بیان این‌که خودروسازی در حال حاضر به مرکز فساد و تامین مالی سیاسیون تبدیل شده است، به رانتی بودن مابه‌التفاوت قیمت تمام و قیمت فروش خودروها به مردم نیز اشاره کرد.

راز آسمان پایتخت

ال اسحاق همچنین از نحوه برخورد با خودروسازی‌ها و ایجاد انحصار با عنوان خودکفایی و حمایت انتقاد کرد و بیان داشت که ما خودروسازی‌ها را ننر کرده و با حمایت‌های بی دریغ در اختیار جریان‌های سیاسی گذاشته‌ایم.

وزیر بازرگانی دولت ششم، یکی از دلایل وضعیت کنونی خودروسازی کشور را برخورد سیاسی با این مسئله اقتصادی عنوان کرد و راه بیرون رفت از این وضعیت را سپردن کار به دست یک مدیر اقتصادی دانست و اظهار داشت که مدیر اقتصادی، اولین کاری که می‌کند بررسی قیمت تمام شده و کیفیت و مسائل فنی است، در حالی که یک مدیر سیاسی، آن را صرفا به عنوان یک ظرفیت رای به حساب می‌آورد.

وی در ادامه رویکرد خودروسازی‌ها در فروش خودروی 50 میلیونی با 150 میلیون تومان در حالی که نزدیک به 80 هزارمیلیارد بدهی دارند را نوعی پررویی مزمن خواند و علت اصلی این رویکرد را انحصار خودروسازی‌ها عنوان کرد.

آل اسحاق در پایان ضمن تاکید بر ضرورت تغییر رویکرد انحصاری و حمایت‌های بی منطق، از اعمال اقتدار به عنوان راهکاری برای خروج از این وضعیت سخن گفت.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز