آغاز ثبت نام جدید 13 خودرو وارداتی در سامانه یکپارچه + قیمت

آغاز ثبت نام خودروهای وارداتی برای متقاضیان جدید از فردا + جزییات-کاماپرس

بر اساس اطلاعیه جدید سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی، امکان ثبت‌نام کلیه متقاضیان واجد شرایط (متقاضیان جدید) جهت عرضه خودروهای مازاد وارداتی از روز ١۶تا ٢٠ بهمن ماه، فراهم شده است.

به گزارش کاماپرس، متقاضیان از امروز یکشنبه 15 بهمن تا روز چهارشنبه 18 بهمن ماه فرصت دارند تا یکی از حساب‌های خود را وکالتی کرده و مبلغ ۵٠٠ میلیون تومان را در حساب خود مسدود کنند.

پس از تعریف حساب وکالتی و بلوکه کردن وجه ۵٠٠ میلیون تومانی در این حساب، متقاضیان می‌توانند از روز دوشنبه ١۶ بهمن ماه تا ساعت ٢٣ و ٥٩ دقیقه روز جمعه ٢٠ بهمن ماه در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی ثبت نام کرده و تنها یک اولویت از سبد محصولات اعلامی انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید:

در این دور از فروش، ١٣ خودرو (از محل مازادِ خودروهای وارداتی) برای همه‌ متقاضیان عرضه شده است. از این ١٣ مدل خودرو وارداتی، ١٠ مدل دارای قیمت قطعی و سه خودرو دارای قیمت علی‌الحساب در مبادی ورودی هستند.

راز آسمان پایتخت

خودروهای دارای قیمت قطعی:

جزییات ثبت نام خودروهای وارداتی برای متقاضیان جدید-کاماپرس

خودروهای دارای قیمت علی الحساب:

جزییات ثبت نام خودروهای وارداتی برای متقاضیان جدید-کاماپرس

شایان ذکر است که قیمت‌های مندرج در جداول فوق (قطعی و علی‌الحساب) در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص، نظیر بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و… به قیمت‌های فوق افزوده می‌شود و واردکنندگان با رعایت آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو می‌توانند نسبت به دریافت آن از مشتری اقدام کنند.

چند روز پس از اتمام مهلت ثبت‌نام، نتایج مشخص شده و شرکت‌ها برای مشتریان فراخوان صادر می‌کنند. عدم واریز وجه در هر یک از مراحل ذکر شده و حداکثر پنج روز پس از فراخوان، به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت بندی خودرو وارداتی انتخابی حذف می‌شود.

شرکت‌های واردکننده نیز باید مطابق با آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو نسبت به تحویل خودرو و دریافت وجه از مشتریان اقدام کنند و در صورت هرگونه تاخیر در تحویل، قراردادهای مذکور مشمول جرائم مندرج در آیین نامه می‌شوند.

به نقل از ایسنا، بدیهی است که با وکالتی کردن حساب و ثبت‌نام اولیه (طی این پنج روز) در سامانه یکپارچه هیچ تعهدی مبنی بر تخصیص خودرو به وجود نمی‌آید و تعهد از زمان عقد قرارداد میان مشتری و شرکت واردکننده ایجاد می‌شود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز