آشوب؛ نقاط عطف برای کشورهای بحران ‌زده/ پیشنهاد کتاب

بحران سیاسی- کاماپرس

کتاب «آشوب؛ نقاط عطف برای کشورهای بحران‌زده» اثری از جرد دایموند آمریکایی است که در سال 2019 میلادی منتشر شد. نویسنده در این کتاب تلاش کرده به بررسی بحران‌های مختلفی از جمله بحران‌های سیاسی، اقتصادی و زیست محیطی بپردازد.

دایموند در کتاب آشوب، به این سئوال پاسخ می‌دهد که کشورهای مختلف چگونه نسبت به یک بحران، واکنش نشان می‌دهند. به عبارت دقیق‌تر، نویسنده می‌خواهد بداند که آیا کشورها از بحران‌هایی که با آن مواجه شده‌اند، درسی گرفته‌اند یا خیر. به همین منظور، او کشورهای فنلاند، آلمان، ژاپن، شیلی، آلمان، استرالیا و ایالات متحده آمریکا را با دقت بررسی کرده و به نتایج بسیار جالبی رسیده است.

بیشتر بخوانید:

به گزارش سرویس فرهنگ و رسانه کاماپرس، دایموند علاوه بر توضیحی که از روش برخورد افراد با بحران‌ها ارائه داده، بحران را در سطح کلان بررسی کرده است. دید کلی‌نگر و متفاوت نویسنده این کتاب به خواننده کمک می‌کند تا از زاویه دید جدیدی به مسئله آشوب نگاه کنند.

آشوب در ایران توسط اصلان قودجانی به فارسی ترجمه شده و در سال 1400 توسط نشر طرح نو به چاپ دوم رسیده است. آشوب در 636 صفحه با قیمت 380 هزار تومان عرضه می‌شود.

راز آسمان پایتخت

آشوب- کاماپرس

در بخشی از این کتاب آمده است:

«سایر علت‌های معمول برای بحران‌های فردی علاوه بر مشکلات ارتباطی عبارت‌اند از مرگ و بیماری عزیزان، اختلال در سلامتی فرد و امنیت شغلی یا مالی. بحران‌های دیگری نیز به مذهب مربوط می‌شوند؛ مؤمنانی که مدتی مدید به یک باور پایبند بوده‌اند. ممکن است خود را دچار تردید ببینند یا برعکس غیرمؤمنان متوجه شوند که به یک مذهب جذب شده اند. با این‌حال آنچه صرف نظر از علت در میان تمام انواع این بحران‌ها مشترک است، حسی است که به شخص می‌گوید یک بخش مهم از رویکرد فعلی او به زندگی غلط است و او چاره ای جز یافتن رویکردی جدید ندارد.»

 

از دیگر کتاب‌های این نویسنده می‌توان به فروپاشی اشاره کرد که با ترجمه فریدون مجلسی توسط فرهنگ نشر نو به چاپ رسید.

جرد دایموند، نویسنده و داشمند آمریکایی، در سال 1937 در بوستون به دنیا آمد. او در سال 1958 مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه هاروارد و مدرک دکترا را در سال 1961 از دانشگاه کمبریج گرفت. او در سال 1999 مدال ملی دانش را از آن خود کرد.

انتهای پیام

مرتبط با : طرح نو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز