آشنایی با انواع وام های بانک سرمایه

بانک سرمایه به منظور حمایت از اقشار مختلف جامعه و در راستای اجرا کردن اهداف خود، انواع وام و تسهیلات را به مشتریان واجد شرایط ارائه می‌دهد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ وام‌های بانکی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، این بانک با در نظر گرفتن وضعیت مالی متقاضیان وام‌ها و با توجه به نوع کاربرد آن‌ها به مشتریان تسهیلات مورد نیاز آن‌ها می‌پردازد. اخیرا این بانک از ظرفیت کافی خود برای ارائه خدمات مالی به فرهنگیان یاد کرده است. این مجموعه در قالب عقود اسلامی انواع تسهیلات را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. در ادامه این گزارش انواع وام‌های بانک سرمایه معرفی خواهند شد؛

اخبار مرتبط را بخوانید:

فروش اقساطی

واگذاری عین کالا به بهای معلوم به غیر طوری که تمام یا قسمتی از مبلغ پرداختی به اقساط مساوی یا غیرمساوی در سررسیدهای معین دریافت شود. این قراردادها به دو بخش فروش اقساطی وسایل تولید، ماشین آلات، وسایل حمل و نقل، کالاهای مصرفی باداوم ساخت داخل و تاسیسات و همچنین مواد اولیه، لوازم یدکی و ابزار کار تقسیم می‌شود.

راز آسمان پایتخت

مرابحه

قراردادی که بر اساس آن عرضه کننده، بهای تمام شده اموال و خدمات را به اطلاع متقاضی می‌رساند، سپس با اضافه کردن مبلغ یا درصدی بیشتر به عنوان سود، آن را به صورت نقدی، نسیه دقعی یا اقساطی، با قسط‌های مساوی یا غیرمساوی در سررسیدهای معین به متقاضیان واگذار می‌شود. این نوع قرارداد برای خرید کالاهایی مثل لوازم خانگی، اجناس مصرفی و کالاهای بادوام کاربرد دارد.

مشارکت مدنی

درآمیختن سهم شراکت نقدی یا غیرنقدی متعلق به اشخاص حقیقی و حقوقی متعدد، به نحو مشاع، در جهت انتفاع طرف‌های قرارداد و مطابق توافق قبلی را مشارکت مدنی می‌نامند.

خرید دین

خرید دین قراردادی است که با آن شخص ثالث، دین مدت دار بدهکار را با کمتر از مبلغ اسمی آن از داین خریداری می‌کند. مبلغ اسمی همان رقمی است که در متن اسناد و اوراق تجاری ذکر شده و بیانگر میزان دین است. حال تسهیلات خرید دین، وامی است که در آن بانک، شخص ثالث، با اعطای وام نسبت به خرید اسناد و اوراق تجاری شخص مدیون یا بدهکار از داین یا ذی نفع به مبلغی کمتر اقدام می‌کند.

مضاربه

این عقد قرارداد یکی از عقود معین قانون مدنی محسوب می‌شود که با آن تسهیلات مورنیاز فعالان تجارت و بازرگانی در اختیارشان قرار می‌گیرد. بعد از پایان فعالیت تجاری و مشخص شدن میزان سود آن، این مبلغ براساس توافق قبلی بین تاجر و شخصی یا مجموعه‌ای که به وی وام داده، تقسیم خواهد شد.

انتهای پیام

مرتبط با : بانک سرمایه
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز