آدام اسمیت در پکن ؛ تبارهای قرن بیست و یکم / پیشنهاد کتاب

چین- کاماپرس

مقالات و کتاب‌های زیادی که به توسعه اقتصادی چین و تفاوت‎‌های آن با سایر اقتصادهای پیشرفته، پرداخته‌اند، باعث نشده نیاز مبرم به بحث‌ و تحقیق در مورد آن از بین برود.

به گزارش سرویس فرهنگ و رسانه کاماپرس، کتاب آدام اسمیت در پکن یکی از مواردی است که به مقایسه اقتصاد چین با دیگر اقتصادهای پیشرفته جهان می‌پردازد. جووانی اریگی، نویسنده این کتاب، تلاش کرده تا اقتصاد چین و روند پیشرفت آن را از زوایای گوناگون بررسی کند و سپس به تحلیل آن بپردازد.

بیشتر بخوانید:

یکی از مسائل جالب توجهی که اریگی در آدام اسمیت در پکن به آن پرداخته، تفاوت اساسی اقتصاد چین و ژاپن است. با این که بسیاری از افراد و حتی صاحب نظران ممکن است توسعه اقتصادی چین را نتیجه دنبال کردن سیاست‌های ایالات متحده و به طور کلی دستور‌العمل‌های سرمایه‌دارانه بدانند، تفکری نیز مبنی بر استقلال چین از این تفکرات، چه از منظر ایده و چه از منظر‌ عملکرد اقتصادی، وجود دارد. در این نوع تفکر چین و هند به دلیل رهایی از تقید بانک‌های غربی و پیش گرفتن راهی که کاملا برآمده از نیازها، توانایی‌ها و فرهنگ خودشان بود، توانستند توسعه اقتصادی چشمگیر و متفاوتی را تجربه کنند.

خواندن این کتاب به علاقه‌مندان اقتصاد و به ویژه‌ علا‌قه‌مندان اقتصاد حوزه جنوب شرق آسیا و شباهت‌ها و تفاوت‌های آن با اقتصاد سایر کشورها توصیه می‌شود.

راز آسمان پایتخت

آدام اسمیت در چین- کاماپرس

جووانی ریگی، نویسنده ایتالیایی این کتاب، متولد سال 1937 بود و در سال 2009 از دنیا رفت. این اقتصاددان و جامعه‌شناس که از افکار و اندیشه‌های کارل مارکس، آدام اسمیت، ماکس وبر، آنتونی گرامشی، فرنان برودل، کارل پولانی و جوزف شومپیتر تاثیر پذیرفته بود، از سال 1998 به تدریس دروس رشته جامعه‌شناسی در دانشگاه جان هاپکینز پرداخت.

یکی از چیزهایی که اریگی را از دیگر متفکران متمایز کرده است، نگاه و درک عمیق او نسبت به انعطاف‌پذیری و سیال بودن سرمایه‌داری در جوامع و برهه‌های گوناگون تاریخ است. اریگی یکی از اندیشمندانی به شمار می‌رود که تلاش کرده تا ماهیت سرمایه‌داری را با توجه به تحولات مهم جهانی مورد تحلیل و بررسی قرار دهد.

آدام اسمیت در پکن با ترجمه سید رحیم تیموری در سال 1401 توسط انتشارات اختران به چاب رسیده است. این کتاب که در دسته‌بندی علوم اجتماعی و اقتصاد قرار می‌گیرد، در 392 صفحه با قیمت 150 هزار تومان به فروش می‌رسد.

انتهای پیام

مرتبط با : اختران
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز