آخرین وضعیت پرداخت بیمه بیکاری به کارگران

بیمه

هرچند پس از تعطیلی کارگاه‌ها و کسب و کارها، دولت اعلام کرد از کارگران بیکار حمایت می‌کند اما هنوز شکل این حمایت مشخص نیست و کارگران بیکارشده، منتظر هستند.

به گزارش کاماپرس، طبق گفته مسعود بابایی، مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تاکنون ۷۶٠ هزار نفر در سامانه بیمه بیکاری ثبت‌نام کردند و ۶۵٠ هزار نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری شناسایی شدند. او درباره زمان مشمول شدن متقاضیان بیمه بیکاری گفت: مشاغل پرخطر تا پایان اردیبهشت و مشاغل کم‌خطر، فعلا تا پایان فروردین‌ماه بیمه بیکاری دریافت می‌کنند. با این حال هنوز زمان شروع، مبلغ و مدت پرداخت اعلام نشده و کارگران مشمول، الزاماً همان مبلغ بیمه بیکاری عادی را دریافت نمی‌کنند.

سامانه ثبت نام بیمه بیکاری همچنان فعال است
بر اساس اطلاعاتی که ایرنا به نقل از مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتشر کرده، ۷۶٠ هزار کارگر تاکنون در سامانه بیمه بیکاری ثبت‌نام کرده‌اند و ۶۵٠ هزار نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری شناسایی شده‌اند. در مرحله اول از میان متقاضیان دریافت بیمه بیکاری که تا ۱۵ فروردین ماه ثبت‌نام‌کرده بودند لیست حدود ٢٧۵ هزار مشمول به تامین اجتماعی ارسال شده است و ١٨١ هزار نفر از این تعداد مشمول دریافت بیمه بیکاری شده‌اند. فایل اطلاعاتی افرادی که از ١۵ فروردین تا ٣١ فروردین‌ماه ثبت‌نام کرده‌اند نیز در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته تا پالایش اطلاعات از لحاظ نوع بیمه‌پردازی شود و سپس استانها اطلاعات را به اداره کل تامین اجتماعی ارسال کنند.

در این زمینه بیشتر بخوانید: 

آریاک سفر

چه کارگرانی بیمه بیکاری نمی‌گیرند؟
بابایی، چهارشنبه شب از طریق اینستاگرام به سئوال‌های کاربران در مورد بیمه بیکاری پاسخ داد. طبق پاسخ‌های او مشخص شد کدام دسته از کارگرانی که بیکار شده‌اند، مشمول دریافت بیمه بیکاری نمی‌شوند. بر اساس اظهارات مدیرکل اشتغال و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هفت گروه زیر مشمول دریافت بیمه بیکاری نمی‌شوند:
یک: فرادی که بیکاریشان متاثر از کرونا نبوده اما بیکار شده‌اند،باید همان روال قبل در تقاضای بیمه بیکاری را انجام دهند و مراجعه حضوری به ادارات کار داشته باشند.
دو: معلمان مدارس غیرانتفاعی که مدارس آنها شهریه از والدین دریافت کنند و کلاس‌ها را به صورت مجازی برگزار می‌کنند.
سه: کارگرانی که کارفرما این دو ماه بیمه را برایشان واریز نکرده، احتمالاً پیامک عدم شمولیت دریافت کنند.
چهار: کارگر روزمزد اگر بیمه نداشته باشد، نمی‌تواند بیمه بیکاری بگیرد.
پنج: کارگری که در دی و بهمن ماه در کارگاه دیگری کار می‌کرده و کد کارگاه فعلی‌اش را وارد سیستم کرده است، پیامک عدم شمولیت دریافت می‌کند.
شش: رانندگان مسافرکشِ خودروهای شخصی هم بیمه‌ بیکاری ندارد. اما اگر تاکسی متعلق به فرد دیگری باشد، باید برای بیمه بیکاری اقدام کند.
هفت: کارکنان دانشگاه‌های غیرانتفاعی و آزاد، اگر کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار شده باشد، مشمول بیمه بیکاری کرونایی نیستند.

اگر سئوالی در این مورد دارید در بخش کامنت‌ها بنویسید. تحریریه کاماپرس در حد توان سعی می‌کند به سئوالها پاسخ دهد.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

21 دیدگاه برای “آخرین وضعیت پرداخت بیمه بیکاری به کارگران

  1. مجید گفته:

    با سلام
    کارفرما ما حق بیمه ما رو هم پرداخت میکرد اما نمیدونم منظور از ۳۰ درصد حق بیمه بیکاری چیست
    ممنون میشم توضیح بدید

  2. طلوعی گفته:

    سلام .من به خاطر عدم نیاز بیکار شدم . در سایت ثبت نام کردم و کد رهگیری گرفتم و البته به اداره کار نیز مراجعه کردم و گفتند اگه سامانه ثبت نام کردی لازم نیست بیای منتظر باش تا پیامک بیاد ولی الان گفتند که باید مراجعه کنم . لطفا راهنمایی بفرمایید من چکار کنم ممنون

    • صفامنش گفته:

      اگر فهمیدیدن اینجا هم بگین، منم 29 اسفند به علت اتمام قرار داد بیکار شدم و ربطی به کرونا نداشت. بعد گفتن تو سایت ثبت نام کنم.اصلا کاریابی ها در فروردین قبول نمیکردن حضوری کار انجام بدن و میگفتن سیستم هاشون بسته هست. حالا اینا الان میام میگن باید حضوری میرفتیم و سامانه برای کرونایی ها بوده؟! الان مهلن 30 روزه من تموم شده و فقط ثبت نام سامانه رو دارم…یعنی چی؟ الان مردم باید چیکار کنن؟ این همه بلاتکلیفی واسه چیزی که حقمونه باید بکشیم

      • متیییین گفته:

        سلام
        منظور از مراجعه احتمالا دریافت مدارک و تکمیل کردن پرونده و انشالله مشخص کردن میزان حقوق است

  3. جهش تولید گفته:

    بعد 11سال کار سخت سر دکل های نفتی، توی سخت ترین شرایط اخراج بدلیل اتمام قرارداد

    خدایا آیا صدای ما را میشنوی؟

  4. حسین گفته:

    سلام تا دیروز به تمام رانندگان می گفتند حق بیمه 3%از شما بیشتر می گیریم بابت بیمه بی کاری الان نزدیک به چند ماه بی کار شدیم تکلیف با کیه جالبه ای کاش بیمه پرداخت نمی کردم 13 ساله اشتباه کردم

  5. سید هادی گفته:

    سلام این پیامک برای من اومده آیا مشمول دریافت بیمه بیکاری شدم یا نه راهنمایی لطفا

    متقاضی محترم با توجه به هماهنگی های در دست انجام با سازمان تامین اجتماعی، آخرین وضعیت و نحوه پیگیری مقرری بیمه بیکاری شما از طریق پیامک مجدداً اعلام خواهد شد. لطفاً برای حفظ سلامتی و جلوگیری از گسترش بیماری کرونا از مراجعه به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی خودداری فرمائید.
    کد رهگیری : 2606067

  6. A گفته:

    اقایون مسئول ما الان ب این پول نیاز داریم
    ماکه مث …. حقوق ده بیست ملیونی نمیگیریم ک
    دوروز بیکار شیم نون شبمونم نداریم
    #تا تو به داد من رَسی من به خدا رسیده ام#

  7. آناهیتا گفته:

    سلام ببخشید مربی پیش دبستانی هستم چرا برای یکی از همکارام پیام اومد ک شامل بیمه بیکاری میشه ولی برای من پیام اومد ک شامل بیمه بیکاری نمیشم؟

  8. نیما گفته:

    سلام، من ۲۷ فروردین در سایت ثبت نام کردم و کد رهگیری برام فرستادن ،چون اسم کارگاه را دقیق ننوشته بودم ۷ اردیبهشت در قسمت ویرایش سایت ویرایش را انجام دادم بعد از ذخیره ، صفحه جدید باز شد که نوشته بود از زمان بیکاری شما بیش از ۳۱ روز گذشته ، حالا چه کار کنم ؟، ممنون میشم راهنمایی کنید

  9. اماتیس گفته:

    سلام بر دولت محترم.
    دولت مستظعفین و فقرا و حامی ثروتمندان.
    از شما متشکریم که از ثروتمندان حمایت میکنید و اجازه نمی دهید اخم به چهره آنها بنشیند.
    از شما سپاسگزاریم بابت حقوق کرونا را به ثروتمندانی میدهید که انقدر ثروت دارند که 30%از حقوق ماهانه خود را برای حق بیمه پرداخت میکنند یعنی از دومیلیون حقوق ماهانه ششصدوبیست هزار تومان.
    اگر منم هم ششصد هزار تومان حق بیمه بدهم برایم میماند یک میلیون و چهارصد که یک میلیون اجاره مسکن میدهم با باقی ان روزی چند عدد نان بربری میشود خرید و هذینه ایاب و ذهاب به سرکار.
    از شما دولت تدبیر و امید متشکریم که از ما حق بیمه دریافت میکنید که مبادا دو روز در هفته غذای گرم بخوریم و به ثروتمندان 30% پرداخت میکنید که مبادا کم بیاورند و قهر کنن با اداره بیمه و دیگر حق بیمه نپردازن.
    در کل از شما بابت همه دروغ هایی که به ما قشر فقیر خوراندید و امیدوار به زندگی کردید متشکریم.
    ولی ایکاش نمیگفتید تا لااقل بیمه این دوماه دی و بهمن را پرداخت نمیکردیم و اکنون برای نان روزمره شرمنده خانواده نشویم.

  10. امیر گفته:

    سلام این پیامک برای من امده ایا مشمول در یافت بیمه بیکاری شدم یا نه راهنمایی کنید لطفا.
    متقاضی محترم با توجه به هماهنگی های دردست انجام با سازمان تامین اجتمایی.اخرین وضیعت و نحوه پیگری مقرری بیمه بیکاری شما از طریق پیامک مجددا اعلام خواهد شد لطفا برای حفظ سلامتی و جلوگیری از گسترش بیماری کرونا از مراجعه به ادارات تعاون.کارو رفاه اجتماعی خوداری فرمایید کد رهگیری ۲۵۰۸۷۹۹

  11. سیدزال موسوی گفته:

    سلام من برج یاثبت نام کردم همه مراحل طی کردم شماره حساب وشباه هم دادم بعدتوبرج ۵.۱۶پیام برام اومد بایددوباره ثبت نام کنم وثبت نام کردم بخدازبرج ۱۲نودهشت تاالان بیکارم تکلیف من چی بایدچکارکنم ممنونم ازراهنمایتون

  12. سیدزال موسوی گفته:

    بخداازبرج ۱۲نودهشت که ثبت نام کردم تابرج۵.۱۶بلاتکلیف بودم حالا که ثبت نام جدیدانجام دادم بیمه بیکاری بهم تحلق میگیره یانه تورابخدامردم نذارین سرکارجواب قانع کننده بدین ممون سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز