آخرین فرصت برای خرید راناپلاس با حاشیه سود 90 میلیونی

امروز آخرین فرصت برای شرکت در طرح پیش‌فروش محصولات ایران خودرو است. گروه صنعتی ایران خودرو در این مرحله 6 محصول خود را با موعد تحویل یکساله به متقاضیان پیشنهاد کرده است.

به گزارش کاماپرس، راناپلاس یکی از این شش خودرو است. برندگن قرعه‌کشی باید به صورت علی‌الحساب مبلغ ۷۲ میلیون و ۱۵۶ هزار تومان به حساب ایران ‌خودرو واریز کنند. در حال حاضر قیمت این خودرو در بازار 268 میلیون تومان و قیمت کارخانه‌ای آن 180 میلیون تومان است.

با توجه به حاشیه سود 90 میلیون تومانی و همچنین مبلغ مورد پیش‌پرداخت، به نظر می‌رسد بخشی از سرمایه‌گذاران روی پیش‌خرید راناپلاس تمرکز کنند.

ثبت نام در حراج ایران خودرو از پنجشنبه ۲۹ مهر آغاز شده است و امروز یکشنبه دوم آبان، به پایان می‌رسد. موعد تحویل محصولات از مهر تا آبان سال ۱۴۰۱ تعیین شده است. تارا با گیربکس دستی، دناپلاس توربوشارژ دستی و اتوماتیک، پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای، راناپلاس و سورن پلاس محصولاتی هستند که در این مرحله پیش‌فروش عرضه می‌شوند.

راز آسمان پایتخت

اخبار مرتبط را بخوانید: 

دو خودروی پرسود دیگر

دنا پلاس توربو شارژ دستی و پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای دو خودروی دیگری هستند که حاشیه سود قابل توجهی دارند. قیمت خودروی اول در کارخانه حدود ۲۸۵ میلیون و در بازار آزاد ۴۲۰ میلیون تومان است. به عبارت دیگر 135 میلیون تومان حاشیه سود وجود دارد. قیمت کارخانه‌ای پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای نیز ۲۱۶ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان است. در حالیکه در بازار آزاد این خودرو با قیمت ۳۳۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. اختلاف قیمت کارخانه و بازار آزاد این خودرو حدود 120 میلیون تومان است.

وعده عجیب وزیر صمت درباره قرعه‌کشی خودرو

سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت روز گذشته، پس از بازدید از خط تولید خودروی تارا اتوماتیک به خبرنگاران گفت: تا پایان سال بالغ بر 100 هزار دستگاه خودرو بیش از برنامه پیش بینی شده تولید خواهد شد ضمن اینکه سال آینده تولید خودرو توسط خودروسازان به بیش از یک میلیون و ششصد هزار دستگاه خواهد رسید که در آن مقطع دیگر قرعه کشی برای خودرو نخواهیم داشت و قیمت‌ها نیز کاهش می‌یابد.
باید دید آیا در صورت تحقق این وعده، فاصله قیمت صد میلیونی کارخانه تا بازار کاهش می‌یابد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز