آخرین سهمیه بنزین یارانه‌ای بهار 1400 و یک سوال مهم درباره آن

لست سکند

بر اساس اطلاعیه شرکت پالایش و پخش فراورده های نفتی ساعت ۲۴ امشب جمعه 31 اردیبهشت ماه 1400 سومین مرحله واریز سهمیه بنزین خودروهای ناوگان عمومی و شخصی در بهار امسال انجام می‌شود و سوال مهم در این باره این است که اگر تغییری در سهمیه بندی بنزین اتفاق بیفتد چه زمانی باید منتظر این تغییر باشیم؟

به گزارش کاماپرس، وزیر نفت طی روزهای اخیر افزایش قیمت بنزین را به شدت تکذیب کرد. موضوع دیگری که بارها توسط مسئولان مختلف وزارت نفت تکذیب شده ، هر گونه تغییر در سهمیه بندی بنزین است و به نظر می رسد تا پایان دولت فعلی شاهد تحولی در این زمینه نخواهیم بود.

ضمن این که در دولت بعد نیز با توجه به این که دولت ها در ماه های ابتدایی دست به اقدامات بزرگ خصوصا در حوزه موضوع حساسی مثل بنزین نمی زنند، انتظار نمی رود شاهد تغییری در سهمیه بندی و قیمت بنزین در ماه های ابتدایی دولت بعد – تیرماه تا شهریورماه 1400 – باشیم.

بر اساس تازه ترین اخبار ساعت ۲۴ امشب، سومین مرحله واریز سهمیه بنزین خودروهای ناوگان عمومی و شخصی در سال ۱۴۰۰ بدون تغییر نسبت به ماه‌های گذشته، به کارت سوخت رانندگان خودرو انجام می‌شود.

جزئیات سهمیه ها و قیمت

راز آسمان پایتخت

شایان ذکر است، سهمیه بنزین برای خودروهای سواری شخصی بنزینی ۶۰ لیتر، خودروهای سواری شخصی دوگانه سوز ۳۰ لیتر و برای موتورسیکلت‌ها نیز ۲۵ لیتر در ماه است و می‌توان در هر کارت سوخت، سهمیه ۹ ماه را ذخیره کرد.

بر اساس سهمیه‌بندی‌بنزین، هر لیتر بنزین‌یارانه‌ای، هزار و ۵۰۰ تومان و هر لیتر بنزین‌آزاد ۳ هزار تومان قیمت‌گذاری شد. قیمت‌بنزین سوپر نیز ۳ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شد.

سهمیه‌بندی کنونی بنزین در کشور از ۲۴ آبان سال ۹۸ با هدف اصلاح الگوی مصرف و افزایش فرصت‌های صادراتی با مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه دوباره آغاز شد.

اخبار مهم و پربازدید را بخوانید:

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز