آخرین جزییات از واردات مدل جدید سراتو به کشور

شرکت‌‌های واردکننده خودرو در ماه‌های اخیر چند مدل چینی را در فهرست خودروهای ثبت سفارش شده برای واردات معرفی کردند. حالا کیا سراتو به عنوان خودرویی که قبلا در بازار ایران بوده و به نوعی کابوس خودروهای چینی به شمار می‌رود، در فهرست وارداتی‌ها قرار گرفته است.

به گزارش کاماپرس، واردات خودروهای خارجی در حال حاضر یکی از وعده‌های دولت محسوب می‌شود که هنوز به صورت کامل محقق نشده است. اما با توجه به اینکه قیمت خودرو در بازار آزاد افزایش قابل توجهی داشته و عرضه پاسخگوی تقاضا نیست، واردات خودروهای خارجی تنها گزینه دولت برای متعادل کردن بازار خواهد بود.

چرا سراتو کابوس خودروهای چینی است؟

در سال‌های اخیر خودروهای مونتاژی از کشور چین جایگزین رقبای اصلی خود یعنی خودروهای کره جنوبی شده‌اند. همین موضوع عاملی شده تا عطش خرید بازار خودروهای کره‌، ژاپن و … در کشور زیاد شود.

در حال حاضر طبق آخرین به روز رسانی شرکت‌ها از وضعیت خودروهای وارداتی، مدل کیا سراتو معرفی شده است. قیمت پایه این خودرو 2 میلیارد و 122 میلیون تومان و قیمت نهایی آن را بیش از  2 میلیارد و 600 میلیون تومان اعلام کرده‌اند.

ورود خودروی سراتو به بازار داخل کشور، می‌تواند بر بازار خودروهای خارجی حاضر در ایران اثر بگذارد، اما این موضوع تحت تاثیر تیراژ واردات و قیمت این خودرو در بازار خواهد بود. هم اکنون سراتو وارداتی مدل 1398 حدود 3 میلیارد و 500 میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود که بیش از یک میلیارد با قیمت خودروی وارداتی متفاوت است.

راز آسمان پایتخت

یکی از عواملی که منجر شده مدل‌های جدید سراتو قیمت بالاتری داشته باشند این است که قیمت خودرو در پاییز امسال در بازارهای خارجی افزایش داشت. خودروی کیا سراتو مدل ۲۰۲۴ نزدیک به ۶۰۰ دلار رشد قیمت را تجربه کرد.

از طرف دیگر خودروی سراتو آپشن‌‌های جدیدی برای مدل‌های تازه عرضه شده، اضافه کرده است که روی رشد قیمت این خودروها موثر بود. آپشن دستیار رانندگی، هشدار از برخورد با دوچرخه سوار و کروز کنترل هوشمند جزو آپشن‌های جدید مدل‌‌های سفارشی بودند اما حالا برای همه خودروها نصب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

در حال حاضر این خودرو برای مشتریان قابلیت انتخاب پیشرانه‌ هم دارد البته مدل‌های جی تی به عنوان آخرین مدل کیا سراتو که هم اکنون در سامانه یکپارچه نیز عرضه شده، شامل نسخه ۴ سیلندر ۲ لیتری با ۱۴۷ اسب بخار قدرت و پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو با خروجی ۲۰۱ اسب بخار قدرت است.

دلایل افزایش قیمت خودرو‌های خارجی در بازار ایران

قیمت خودرو‌های خارجی در بازار ایران همیشه تحت تاثیر رشد قیمت ارز با نوسانان همراه است. به همین دلیل در صورتی که نرخ دلار همچنان صعودی باشد و دولت واردات صدهزار خودروی خارجی وعده داده شده را محقق نکند، احتمالا رشد قیمت خودروهای خارجی ادامه خواهد داشت.

با توجه به اینکه قیمت‌‌ خودروی سراتو هم اکنون نسبت به رقبای چینی خود خیلی بالا نیست، از طرف دیگر خودروهای ‌‌کره‌ای بیشتر مورد توجه مصرف کنندگان قرار دارند، از این رو کیا سراتو  به دلیل در دسترس بودن قطعاتش در بازار ایران، احتمالا همزمان در زمان عرضه با استقبال خوبی روبرو خواهد شد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز