آخرین جزئیات جدیدترین عرضه ربع سکه در بورس

لست سکند

معاون اداره عملیات بازارباز بانک مرکزی، شیوه جدید عرضه ربع سکه در بورس را توضیح داد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، کرمی اظهار کرد: در عرضه ربع سکه هفته گذشته کشف قیمت‌ها به صورت حراج تک قیمتی صورت گرفت اما در روش جدید، حراج به صورت چندقیمتی خواهد بود.

کرمی درباره حراج هفته گذشته ربع سکه در بورس کالا توضیح داد: قیمت‌ها در این حراج به صورت تک قیمتی بود یعنی اگر در هفته گذشته ثبت سفارشی با قیمت‌های 1000 تومان، 1100 تومان، 1200 تومان و غیره ثبت کردند و بانک مرکزی قیمت 1200 تومانی را برای ارز مناسب می‌دانست، کسی که عدد بالاتری ثبت کرده بود نیز می‌توانست با همان قیمت 1200 تومانی گواهی سکه بخرد.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

معاون اداره عملیات بازارباز بانک مرکزی افزود: در حراج گذشته اگر کسی قیمت پایین‌تری ثبت کرده بود، در حراج برنده نمی‌شد اما حراج جدید به صورت چندقیمتی خواهد بود. اگر قیمت‌های گفته شده در حراج جدید ثبت شود و همان قیمت 1200 تومانی ارز مدنظر بانک مرکزی باشد، هر فرد می‌تواند با قیمت ثبت شده خرید کند. به عنوان مثال اگر کسی 1200 تومان ثبت کرده باشد با قیمت 1200 تومان و کسی که 1300 ثبت کرده باشد نیز با قیمت 1300 تومان خرید خود را انجام می‌دهد.

براساس گزارش منتشر شده در ایسنا، کرمی اشاره کرد: قیمت ربع سکه بر اساس دو مولفه قیمتی جهانی و نرخ ارز تعیین می‌گردد و افراد قبل از سفارش باید ریسک‌های موجود را لحاظ کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : بانک مرکزیبورس کالای ایران
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز