وام ۳۵۰ میلیونی مسکن به کدام بازنشستگان تعلق می‌گیرد؟

طبق اعلام معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت، کارکنان و بازنشستگان این وزارتخانه می‌توانند برای خرید مسکن ۳۵۰ میلیون تومان وام بگیرند.

به گزارش کاماپرس، با اینکه در حال حاضر سقف تسهیلات خرید مسکن در تهران برای زوج ها حدود۲۴۰ میلیون تومان برای افراد مجرد حدود ۱۴۰ میلیون تومان است،اما کارکنان و بازنشستگان وزات نفت می توانند برای خرید مسکن ۳۵۰ میلیون تومان وام بگیرند.

براساس اعلام فرزین مینو معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت ، تفاهم‌نامه سه‌جانبه ای بین بانک عامل بخش مسکن، صندوق بازنشستگی نفت و شرکت ملی نفت ایران امضا شده و به زودی فرآیند اعطای تسهیلات خرید مسکن تا سقف ۳۵۰ میلیون تومان (هر نفر) به کارکنان و بازنشستگان صنعت نفت شروع می شود.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

طبق گفته مینو در این طرح صندوق بازنشستگی نفت از محل منابع خود ۵۰۰ میلیارد تومان در بانک عامل مسکن سپرده‌گذاری می‌کند و بانک مسکن تا سقف ۳.۵ برابر این رقم یعنی ۱,۷۵۰ میلیارد تومان را به پرداخت تسهیلات اختصاص می دهد. به این ترتیب، پرداخت تسهیلات به پنج هزار نفر از کارکنان و بازنشستگان صنعت نفت (در طول دوره قرارداد) امکانپذیر می‌شود.

آریاک سفر

وام ۵۰۰ میلیونی برای زوجهای نفتی

سقف وام خرید مسکن برای هر یک از کارکنان و بازنشستگان وزارت نفت ۳۵۰ میلیون تومان است اما اگر زوج ها نفتی باشند، مجموع ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات به دو نفر تعلق می گیرد که نحوه ارائه درخواست متقاضیان و شرایط مدنظر برای اختصاص سقف تسهیلات، به‌زودی مشخص و اطلاع‌رسانی می‌شود.

سود این وام ۱۴ درصد و بازپرداخت آن ۱۲ ساله به صورت پلکانی (افزایش سالانه ۵ درصدی مبلغ بازپرداخت) است. همچنین واحد مسکونی خریداری شده تا پایان مدت زمان بازپرداخت در رهن بانک قرار دارد و شرکت ملی نفت ایران هم بازپرداخت تسهیلات را نزد بانک ضمانت می‌کند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز