مهرداد بذرپاش کیست؟

لست سکند

نمایندگان مجلس امروز چهارشنبه اول مردادماه 1399 مهرداد بذرپاش را به عنوان رئیس دیوان محاسبات انتخاب کردند اما رئیس جدید دیوان محاسبات کیست و چه سوابقی دارد؟

به گزارش کاماپرس، با وجود برخی انتقادات به نامزدی مهرداد بذرپاش برای ریاست دیوان محاسبات از جمله انتقاد احمد توکلی رئیس هیات مدیره دیده بان عدالت به نامرتبط بودن تحصیلات و سوابق وی با مسئولیت دیوان محاسبات و عدم مطابقت سابقه کار بذرباش با سابقه 20 ساله در نظر گرفته شده برای تصدی این مسئولیت، مهرداد بذرپاش با ۱۵۸ رای از مجموع ۲۴۴ نماینده حاضر در جلسه علنی امروز مجلس به ریاست دیوان محاسبات انتخاب شد.

در ادامه مروری داریم به سوابق رئیس جدید یکی از مهم ترین ارکان نظارتی کشور.

فارغ التحصیلی از دانشگاه صنعتی شریف و سرپرستی بسیج دانشجویی

مهرداد بذرپاش در سال ۱۳۵۹ خورشیدی در تهران به دنیا آمد. او در سال ۱۳۷۷ در رشته مهندسی صنایع در دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته و در رشته مهندسی صنایع گرایش تولید صنعتی فارغ‌التحصیل شد. بذرپاش در دانشگاه شریف سرپرست بسیج دانشجویی بود.

راز آسمان پایتخت

از مشاوره به شهردار تا مدیرمسئولی روزنامه و مدیرعاملی شرکت خودروسازی

پس از انتخاب احمدی‌نژاد به عنوان شهردار تهران، بذرپاش رئیس گروه مشاوران جوان شهردار تهران شد.  وی بعدتر مدیر مسئولی روزنامه وطن امروز، مدیرعاملی پارس خودرو و سایپا و نمایندگی مجلس را نیز در دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد تجربه کرد.

سودای ناتمام ریاست جمهوری

بذرپاش سودای ریاست جمهوری نیز در سر داشت و در صدر فهرست شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی قرار گرفت اما نهایتا از رقابت های انتخاباتی سال 96 انصراف داد.

بذرپاش هم اکنون نیز مدیر مسئولی روزنامه وطن امروز را به عهده دارد. این روزنامه که مدتی به دلیل تنگناهای مالی تعطیل شده بود فعالیت خود را از چندماه پیش از سر گرفته و به انتشار مطالب و تیترهای جنجالی با رویکرد انتقادی از دولت معروف است.

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “مهرداد بذرپاش کیست؟

  1. فاطمه گفته:

    سلام از روی حق و حقیقت میگم
    والله بالله تالله انتخاب و انتصاب آقای مهرداد بذرپاش خطایی خطرناک هست وااسفا از این اتفاق
    وااسفا از این مجلس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز