دورخیز فولاد خوزستان برای افزایش تولیدات

لست سکند

مجتمع فولاد خوزستان در نظر دارد تا سال 1404، به میزان تولید ۷ میلیون تن فولاد در کشور دست پیدا کرده و 25 درصد از تولیدات فولاد کشور را در دست بگیرد. امین ابراهیمی، مدیرعامل کنونی شرکت فولاد خوزستان، دستیابی به این حجم از تولید را اصلی‌ترین هدف این مجموعه در بخش تولید می‌داند؛ در حال حاضر فولاد خوزستان سه میلیون و 800 هزار تن ظرفیت تولید دارد.

به گزارش کاماپرس، علیرضا کعبی نژادیان، مدیر حسابرسی صنعتی این مجموعه، اعلام کرده که هدف این شرکت در وهله اول تامین نیازهای داخلی و در صورت مازاد تولید صادرات است. وی این موضوع را نیز بیان کرده که این مجموعه برای بازسازی خطوط قدیمی به منظور افزایش ظرفیت تولید تا 5 میلیون تن هم تلاش می‌کند. به علاوه فولاد خوزستان در سایر واحدها مانند فولاد شادگان نیز سرمایه‌گذاری‌هایی انجام داده است. افزایش ظرفیت‌ به تبع موجب افزایش میزان فروش فولاد خوزستان خواهد شد.

نمونه‌هایی از دستاوردهای فولاد خوزستان

در گردهمایی اسفندماه 1399، که به منظور تبیین اهداف و برنامه‌های عملیاتی سال 1400 فولاد خوزستان برگزار شده، علی قلعه نوی، مدیر عامل سابق شرکت فولاد خوزستان، از تعریف 139 پروژه در مجموعه خبر داده بود؛ از این تعداد 51 پروژه در حال مهندسی، 29 پروژه در مرحله مناقصه و 59 پروژه در حال اجرا است. از مهم‌ترین این پروژه‌ها می‌توان به برگزاری مناقصه و عقد قرارداد اکسیژن 4، تیپلر 3 و اولر برس اچ پی جی آر اشاره کرد.

شرکت فولاد خوزستان برای نخستین بار با همکاری شرکت دانش بنیان داخلی در قالب انعقاد قرار داد پژوهشی و نوآوری، در سال جاری موفق به بومی سازی و ساخت اسلاید گیت نوع سی اس 80 شد.

راز آسمان پایتخت

این مجموعه در سال گذشته تندیس زرین چهارمین جشنواره نوآوری محصول برتر ایرانی را دریافت کرد. همچنین فولاد خوزستان در سال 1397 تندیس زرین مدیریت استراتژی و تعالی سازمانی را به دست آورد.

شرکت فولاد خوزستان به عنوان یکی از مجموعه‌های عمده عرضه کننده شمش فولاد و دومین قطب تولید فولاد خام در کشور از سال 1368 فعالیت خود را آغاز کرد. این مجموعه با وسعت 8/3 کیلومتر مربع در مجاورت شهر اهواز، مرکز استان خوزستان، واقع شده است.

این شرکت در سال‌های فعالیت خود، طرح‌های توسعه را در فاز اول تا 4/2 و در فاز دوم تا 2/3 میلیون تن محقق کرد. هم اکنون نیز طذح‌های توسعه را بالای سه میلیون و 800 هزار تن رسانده است. با پایان فاز چهارم توسعه، طبق برنامه‌ها، ظرفیت تولید این شرکت به 2/5 میلیون تن در سال خواهد رسید.

مرتبط با : فولاد خوزستان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز