قیمت دنا پلاس در بازار و کارخانه چقدر تفاوت دارد؟

لست سکند

در آخرین مرحله قرعه کشی محصولات ایران خودرو تعداد متقاضیانی که برای خودرو دنا ثبت نام کرده بودند 1 میلیون و 220 نفر بود در حالی که فقط 1000 دستگاه خودرو برای در برنامه فروش کارخانه بود، شاید برایتان سوال است که چرا باید نسبت بین متقاضی و تعداد خودرو به این میزان زیاد باشد.

به گزارش کاماپرس، در واقع در هشتمین مرحله قرعه کشی شرکت ایران خودرو تعداد نسبت متقاضیان خودرو دنا به تعداد خودروهای قابل فروش 945 به 1 بود، یعنی به ازای هر یک خودرو دنا 945 نفر ثبت نام کرده بودند.

دلیل این تقاضا و استقبال البته کیفیت یا محبوبیت نیست بلکه سود ناشی از اختلاف قیمت بین خودرو در بازار و در کارخانه است، هر چند خودرو دنا از خودروهای با کیفیت و خوب در ایران محسوب می شود اما سود در اینجا باعث افزایش متقاضی شده است.

در بسیاری از رسانه ها در زمان اعلام اسامی برندگان قرعه کشی محصولات ایران خودرو آنها را برندگان خوش شانس می نامند چرا که آنها با برنده شدن شانس خرید یک خودر از کارخانه به سود چند برابری می رسند.

برندگان خوش شانس

راز آسمان پایتخت

در ادامه گزارش اختلاف قیمت برخی انواع خودرو دنا در کارخانه و بازار را باهم مقایسه کنیم تا بهتر متوجه کلمه «برندگان خوش شانس» شوید.

بر اساس آخرین قیمت های رسمی گروه صنعتی ایران خودرو در حال حاضر دنا پلاس اتوماتیک توربو با قیمت 290 میلیون و 920 هزار تومان در کارخانه و در بازار با قیمت 450 میلیون تومان به فروش می رسد.

یعنی چیزی حدود 160 میلیون تومان اختلاف قیمت بین خرید خودرو دنا از کارخانه و بازار وجود دارد، 160 میلیون تومانی که فرد با برنده شدن در قرعه کشی کارخانه سود می کند.

در ادامه سایر قیمت های خودرو دنا در بازار آزاد را ببینید، قیمت هایی که هر کدام بین 100 تا 160 میلیون تومان از قیمت دنا در کارخانه گران تر هستند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : ایران خودرو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز