پشت پرده افزایش شدید قیمت سکه

لست سکند

استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا معاملات شبه برانگیز یک بانک را عامل افزایش شدید سکه اعلام کرد.

به گزارش کاماپرس، حسین راغفر استاد شناخته شده اقتصاد معتقد است: تامین کسری بودجه کشور بر اساس سیاست های غلط دولت ، چند سالی است که نه تنها در جهت مثبت ، حرکت نکرده بلکه آثار مخرب و منفی زیادی در پی داشته است و سبب بروز مشکلات زیادی از جمله افزایش تورم در کشور شده و زندگی و معیشت مردم را به شدت دچار مشکل کرده است. در این بین بازارهایی همچون بازار سکه و طلا نیز دستخوش سیاست های دولت شده اند که فقط سبب افزایش بی رویه ی قیمت سکه تا 8 میلیون تومان شده است.

به باور راغفر، یکی از  سیاست های غلط پولی و مالی  دولت ، افزایش بی رویه ی نرخ ارز است که روی ارزش پول کشور تاثیر زیادی داشته و باعث کاهش شدید ارزش پول ملی شده است. در این راستا بانک ها نیز گردانندگان چرخ این مشکلات هستند.

بانکها بدلیل اینکه تمایل زیادی به  سرمایه گزاری  در بازار سکه و طلا و بخش مسکن و سهام  شده اند عملا از وظایف خود فاصله گرفته اند و به  نابسامانی های بازار سکه و طلا  می افزایند.

گران خریدن سکه توسط یک بانک در بازار آتی

راز آسمان پایتخت

راغفر در گفت‌وگو با ایلنا در مورد شرایط اقتصادی کشور اظهار داشت: زمانی که آقایان برای تامین کسری بودجه به افزایش نرخ ارز متوسل شدند و این جهش‌های بی‌سابقه را ایجاد کردند، پیامدهای آن کاملا مشخص بود. متاسفانه این تقریباً ویژگی همه دولت‌های فرومانده و درمانده است که برای تامین کسری بودجه به سمت کاهش ارزش پول ملی حرکت می‌کنند تا هم ارزش بدهی‌های خود را تقلیل دهند و هم منابع مردم را از جیب آنها به جیب دولت منتقل کنند.

این استاد اقتصاد اضافه کرد: همین افزایش قیمت سکه در بازار را مشاهده کنید که عملا یک بانک در ماه‌های اخیر اقدام به خرید سکه با اختلاف ۷۰۰ تا ۵۰۰ تا هزار تومانی در بازار آتی می‌کرد که امروز باعث شده قیمت سکه به بالای ۸ میلیون تومان برسد. بانک مربوطه قیمت سکه را بالا می‌برد و بانک مرکزی به خاطر اعتراض صنف طلا فروشان خرید و فروش سکه در بازار آتی را ممنوع می‌کند اما واکنش دیگر مشاهده نمی‌شود. آیا مدیریت آن بانک صلاحیت لازم برای بانکداری سالم را دارد؟ آیا مدیر آن نباید عزل شود؟ این حکایت از آن دارد که گویی همه در خدمت سوداگران و منافع آنها هستند و البته منتفع نیز می‌شوند جزء مردم.

این استاد اقتصاد دانشگاه الزهراء اظهار داشت: امروزه شاهد فساد در دستگاه‌های دولتی هستیم که همه اینها توانایی دولت در مواجهه با مشکلات را تقلیل داده و اعتماد عمومی آسیب خورده که همه اینها وضعیت کنونی کشور را پیچیده‌تر می‌کند.

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “پشت پرده افزایش شدید قیمت سکه

  1. عرب گفته:

    نه آقا اشتباه می کنی پشت پرده مسئولین بی کفایت هستند که نه سکه بلکه نون شب مردم را هم گران کردند وهروز گران مشکل اینجاست که در کشوری زندگی می کنیم که حقوق را به ریال میدهند ولی هزینه ها با دلار است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز