۸ علت پر شدن حافظه گوشی آیفون

پر شدن حافظه گوشی آیفون - کاماپرس

مشکل پر شدن حافظه در تلفن‌های همراه هوشمند را تقریباً همه تجربه کرده‌ایم. در موبایل‌های جدید آیفون، هر چند فضای ذخیره‌سازی افزایش یافته و مدت‌ها زمان می‌برد تا این فضا پر شود، اما بهتر است با دانستن علت پر شدن حافظه گوشی آیفون، فضای حافظه گوشی را مدیریت کنید و از بروز مشکل کمبود حافظه چلوگیری کنید.

کاماپرس در این گزارش به بررسی ۸ علت پر شدن حافظه گوشی آیفون می‌پردازد.

فضای تلگرام و دیتای واتساپ

در اپلیکیشن تلگرام به دلیل اینکه تعداد زیادی ویس، عکس، فیلم و.. وجود دارد فضای بسیاری توسط آن‌ها گرفته می‌شود که با پاک کردن آن‌ها می‌توانید فضای خالی بیشتری را ایجاد کنید. برای این کار باید وارد قسمت setting تلگرام شده، سپس گزینه data and storage را انتخاب کنید. پس از آن، فضای اشغال شده توسط مدیا نمایش داده می‌شود که می‌توانید آن‌ها را حذف کنید. به علاوه واتساپ نیز یک پیام‌رسانی با قابلیت اشتراک‌گذاری عکس، فیلم، موسیقی، ویس و.. است که حجم زیادی را اشغال می‌کند. برای پاک کردن آن‌ها وارد قسمت Setting واتساپ شوید، بر گزینه Storage and Data کلیک کنید و  گزینه Manage Storage را انتخاب کنید. در این قسمت چت‌ها و فایل‌هایی که بیشترین حجم را اشغال کرده‌اند را می‌توانید حذف کنید.

برنامه‌های بلا استفاده

معمولا برنامه‌ها فضای زیادی از حافظه را اشغال نمی‌کنند اما داده‌های برخی از آن‌ها بسیار حجیم بوده و فضای زیادی از حافظه را اشغال می‌کند. با وارد شدن به بخش Storage گوشی خود، برنامه مورد نظر انتخاب کنید و با کلیک بر گزینه Delete App برنامه را حذف کنید. البته لازم به ذکر است امکان پاک کردن اطلاعات برنامه‌ها به صورت دستی در گوشی آیفون وجود ندارد؛ بنابراین در صورتی که حجم اطلاعات یک برنامه بسیار زیاد بود و به آن برنامه نیاز داشتید باید آن برنامه را به طور کامل پاک کرده و دوباره نصب کنید.

تصاویر و ویدئو‌های اضافی

تصاویر و ویدئوهای غیرضروری موجود در بخش Photos بخش زیادی از حافظه شما را اشغال می‌کند. به همین خاطر اگر از یک سوژه 10 عکس گرفته‌اید بهترین آن‌ها را انتخاب کرده و سایر تصاویر تکراری را حذف کنید.

راز آسمان پایتخت

پر شدن حافظه گوشی آیفون - کاماپرس

پر بودن بخش Recently Deleted تصاویر

در برنامه Photos، هنگامی که تصویری را از گوشی خود پاک می‌کنید آن تصویر به صورت کامل پاک نشده و در بخش Recently Deleted ذخیره می‌شود تا بتوانید در صورت نیاز آن را بازیابی کنید. برای جلوگیری از پر شدن حافظه گوشی آیفون این بخش را خالی کنید.

آهنگ‌های اضافی

اگر از Apple Music برای دانلود و گوش دادن به موسیقی استفاده می‌کنید؛ آهنگ‌هایی که درApple Music دانلود کرده‌اید در Downloaded Music دیده می‌شود. هر کدام از آهنگ‌هایی که می‌خواهید حذف کنید را با Swipe کردن به سمت چپ و انتخاب دکمه Delete می‌توانید حذف کنید و از پر شدن حافظه گوشی آیفون خود جلوگیری کنید.

پر شدن حافظه گوشی - کاماپرس

پادکست‌های اضافی

پادکست‌های اضافی نیز می‌توانند علت پر شدن حافظه گوشی آیفون باشند. برای پاک کردن آن‌ها وارد بخش تنظیمات گوشی شده و به قسمت General روید. وارد بخش Storage گوشی شده و روی Podcasts کلیک کنید. در این قسمت پادکست‌های موجود را مشاهده می‌کنید که برای حذف هر کدام از پادکست‌ها باید آن را به سمت چپ Swipe کنید و روی دکمه Delete ضربه بزنید.

حجم بالای اطلاعات مرورگر سافاری

مرورگر سافاری، فایل‌های کش و کوکی بسیاری را ذخیره می‌کند که حجم زیادی از فضای حافظه را می‌گیرد. بنابراین باید هر چند وقت یکبار آن‌ها را حذف کنید. برای این کار وارد تنظیمات گوشی شده و برنامه Safari را انتخاب کنید، سپس روی گزینه Clear History and Website Data کلیک کنید.

 فعال بودن گزینه Photo Stream

قابلیت Photo stream در گوشی آیفون باعث می‌شود که به صورت خودکار هزار تصویر آخر گوشی بین تمامی دستگاه‌های iOS متعلق به شما همگام‌سازی شود. این قابلیت فضای بسیاری زیادی را از حافظه به خود اختصاص می‌دهد. برای غیر فعال کردن این قابلیت از تنظیمات گوشی خود وارد بخش Photos شده و بخش My Photo Stream را غیر فعال کنید.

پر شدن حافظه گوشی ایفون - کاماپرس

اطلاع از علت پر شدن حافظه گوشی آیفون با “رایانه کمک”

رایانه کمک اولین مرکز پاسخگویی به سوالات رایانه‌ای و تلفن همراه بوده که به صورت تلفنی از سال 1387 فعالیت خود را آغاز کرده است. این مجموعه با کارشناسان مجرب، توانسته شبانه‌روزی به سوالات کاربران خود پاسخ دهد. برای استفاده از خدمات پشتیبانی رایانه کمک، می‌توانید با شماره تلفن 9099071540 تماس بگیرید؛ هزینه مکالمه با کارشناسان کمک رایانه بر قبض تلفن شما حساب خواهد شد. به علاوه می‌توانید از طریق سامانه 0217129 از خدمات پشتیبانی آنلاین رایانه کمک به صورتی اعتباری استفاده کرده و هزینه آن را از طریق کارت‌های عضو شتاب پرداخت کنید. همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی /https://www.rayanehkomak.com مراجعه کنید‌.

انتهای پیام

مرتبط با : رایانه کمک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز